Nyårsdagen




Igår blev en seg dag, vi sov lääänge!!
Alwin kom till oss just före 8 och kröp ner mellan oss så fortsatte vi sova till 9.30 då Alma började ropa från sitt rum - Jocke gick och tog upp henne och sen halvsov vi 1timme till innan vi tog oss upp :-)
Frukost till barnen och mys i soffan blev de sen..

Hugo kom och dom lekte ute hos oss tills dom gick över till dom.. Alma ville "spela plattan" så hon byggde sina pussel flera ggr om ;-)




Det är nu sista dagarna vi tagit ner ngt barnpussel åt henne då hon allt oftare säger att hon vill spela plattan så vi kan ju inte hindra henne hur länge som helst - dom har ju surfrånplatta på dagis oxå..


Dagen fortsatte typ på soffan innan det blev dax att åka iväg på skridskoskola med Alwin - Jocke var bakis så jag for med honom och hade nu med mig mina skriller så jag åkte oxå - tyckte det gick bättre nu än första ggn Vi var men han har inget tålamod och ger snabbt upp och blir sur/ledsen och tycker det är svårt vilket jag förstår då det är blandat nybörjare och dom som redan kan så det känns nog trist då de andra är "bättre" och man hamnar efter..
Vissa saker dom gör tycker han är kul men när dom skulle köra hela havet stormar gick vi åt sidan och bara åkte på., Träna träna träna så går det snart superbra för honom :-D










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0