Ohh no!!

Alwin började bli förkyld i tisdags och än så länge är det inte så mkt mer än lite snor, lite host och lite ont i halsen. . Förra natten började jag känna av halsen - det irriterar och retar, har inte direkt ont men. . Men vi tänker trotsa sjukan och åka till Piteå imorgon med husvagnen så i helgen blir det lekparkshäng, bad och lek på nimbys värld ☺ Lär nog bli skoj om vi inte blir mer sjuka! ! 😀

Jag skulle egentligen på massage imorgon men skjuter på det då risken att jag blir riktigt sjuk är rätt stor. . 😕 Jag som verkligen behöver få knådat min onda rygg!!

Inatt roar jag mig med att skriva packlista så jag vet vad jag ska packa med imorgon när jag vaknat och så.. Tror jag dammsuger ur vagnen oxå då agn stått ett tag - den är ju inte direkt välanvänd! ! 😉

Lite random bilder bara för att..

Söööndag hela dagen

Sovit till 14, varit totalt dagvild, altanhäng, pysslat om kaninen, klippt bort ngn buske, satt upp solcellslampor, kastat brända blommor, torkat ur bilen, duschat barn osv är vad jag roat mig med innan det var dax för jobb..
I allt detta glömde jag totalt bort att träna med vad gör det när jag fick lite tid med familjen 😀

Visst ser hon för kul ut våran hårboll 😉😍

Jobb och ny bil

Så var ledigveckan över och fort gick det!! Har inte fått gjort mkt av det jag hade tänkt, är sååå galet trött hela tiden - fattar inte hur man kan va så trött! ! Måste försöka boosta mig med ngt snarast! !

Under veckan som gått har jag hunnit umgås med syrran och mosters tjejer ❤
Varit på eldfesten med ett härligt gäng! !
Umgåtts med vänner och deras barn.
Sålt Golfen, testat ngn ny och köpt en ny 😉 Blev en vw touran denna gång 😆👍
Har varit helnöjd med Golfen men ville ha fler säten och nuså 😀

Byta fälgar och lämna in för toning så blire bra ☺

Friday

Fredag idag och jag har nu gjort 3 veckor efter semestern och ledigvecka väntar - underbart! !
Ska försöka beta av endel från min todolist, ja så gott det går med barnen hemma. . Med Alwin är det inga problem men Alma går typ inte att släppa med blicken så har hon stuckit iväg - skitunge!

I onsdags kom Jocke föräldrar och så tog vi ner pilen på ena gaveln av huset, skönt slippa eländet som skräpa som tusan och hade blivit så himla stor bara sen vi köpte huset! ! Nu ska bara rötterna upp, matjord ska bort och sen ska vi grusa för att så småningom bygga en carport där ☺

Idag tänkte jag få skurat, hann inte det igår efter dammsugningen då vi skulle äta och fick främmande ☺ Sen får nymattan komma på plats i vardagsrummet som får vara tills nästa projekt drar igång och då ska jag införskaffa den stooora fina som inte riktigt får plats nu 😉 Kul!

Ska även och låna hem en bil över helgen som jag var och kollade på igår - tyvärr inte åt mig själv men snart så 😉

Ullared och hemresan

Vi kom till Ullared ganska sent på kvällen efter att ha varit på djuparken hela dagen, checkade in i stugan, åkte upp till byn och åt och sen bäddade innan det blev sängen. .
Dagen efter gick vi till Gekås där vi shoppade i ca 6 timmar innan vi gav upp och gick till stugan och fixade middag. . Efter middagen tog vi en promenad över berget och hamnade igen inne på gekås, blev lite mer shopping innan vi gick tillbaka, barnen lekte ute och så åt vi lite gotta ☺
Andra dagen städade vi ur stugan, packade bilen, checkade ut och sen blev det 4 timmar till på gekås innan vi återigen packade i bilen och började resan hemåt. .
Vi körde ca 6 timmar till vi var i Västerås där vi stannade över natten och dagen efter körde vi resten av vägen hem. .
Barnen hade filmer att se under resan, spelade på plattan, bråkade, sov, lekte osv ☺
Alma var hade torr blöja hela vägen ner och upp och sa till när hon behövde gå på toa så det blev ett antal stopp efter vägen 😆

Kolmården

På vägen ner körde vi till Eskilstuna där vi stannade och sov innan vi fortsatte de sista milen, checkade in på hotellet och gick på djuparken, kollade delfinshowen mm.. Det regnade lite men inget som störde. .
Efter djuparken gick vi till hotellet, åt en grymt god buffé innan vi gick upp på rummet och hämtade badkläder och badade sen i hotellets spa - det var 2 våningar med olika bassänger, bubbelbad, vattenfall mm ☺

Dag 2 checkade vi ut från hotellet och var sen på djuparken hela dagen, åkte på safari 2ggr och gick några varv kring parken ☺

Sommarlov

Jag har som helt tappat här men vi har njutit av semester och sommarlov med riktigt varmt sommarväder i flera veckor så jag har liksom inte haft tid eller lust att skriva här. .
Barnen har varit lediga i 7 veckor medan jag och Jocke haft 5veckor semester - underbart! !

Vi har hunnit med Midsommar firande i skärgården, en bilsemester till Kolmården och Ullared 😆
Varit ute i skärgårn och fixat i våran sovstuga som vi målat, fått nytt golv och fixat med nya möbler och annat lullull, än är det inte klart men förra helgen sov vi där första nätterna och nu i helgen är de andra där medan jag jobbar ☺

Har även hunnit med en övernattning hos storasyster, marknadshelgen i Kypas där vi hade med oss husvagnen, massa sol och bad - mest för barnen ☺ Har varit på ranten typ hela semestern 😆

Vi har hunnit jobba några veckor nu och värmen börjar avta, mörkret börjat komma så nu börjar planeringen över vad som ska göras hemma innan sommaren/hösten är slut ☺ Kul! !

Träningen som legat på hyllan 5 månader pga op, 2 månader lång förkylning? och en hårt sittande latmask har jag nu tagit tag i ☺ Som vanligt har jag samlat på mig en hel del vätska - sväller alltid under sommaren? Så nu är det detox och bra mat som gäller! ! Under första veckan har jag tappat 1kg, hade nog kunnat bli mer om jag inte haft pms oxå men det släpper snart. .

Så jag känner mig redo för hösten och rutiner igen 😀