Sjukstuga - Löv - Millsan

 
 
 
 
Alma har varit snorig ett tag nu och jag har typ gått och väntat på att hon ska bli sjuk men hon slutade snora och fortsatte vara frisk tills idag.. När dom kom hem från dagis var hon hes, vi for och handlade och hon verkade trött men tänkte att det var för att dom börjat 6 igår och idag.. När vi kom hem var hon helt slut och låg kring golvet. lutade sig mot soffan osv så jag tog upp henne och kände att hon var varm och mkt riktigt 39,3 i temp!!
Stackars lilla hjärtat, inte konstigt att hon var helt ur gängorna!! :/
Hon fick Panodil och välling i soffan och fick sen gå och sova, då var klockan 17 och hon sover som en stock ännu har jag fått höra hemifrån..
Eftersom att jag jobbar natt så är det Jocke som får ta vab men sen är jag ju ledig resten av veckan så då blir det jag som får ta hand om sjukstugan..
 
 
Efter middagen som blev rätt sen så gick vi andra ut och plockade upp några lövhögar - vi krattade för fulla muggar i lördags men hann inte plocka upp de innan jag skulle och jobba så det blir lite dubbelarbete då det blåst endel men husom så måste vi ändå kratta mer sen då allt torkat upp.. Rätt tråkigt och ont i armbågen får jag då jag på nåt sätt trycker när jag krattar men det måste ju göras och fint blir det :)
Hade jag fått välja hade jag inte planterat så mkt löv kring gården som det är!!
10st björkar på ena gaveln, häckar på båda långsidorna, en pil och några buskar på andra gaveln och några fler buskar här och var.. Jaa det blir en hel del löv!
 
Millsan har även fått springa lös, vi har busat och kastat boll och så har hon jyrat på medan vi plockat upp högarna.. Hon gick genom häcken till grannen nån gång men annars var hon duktig - tillslut när det kom en och gick uppe på vägen och hon var påväg upp dit kopplade vi henne.. Som tur var var Jocke beredd och tog fast henne innan hon hann springa iväg.. Det går iaf framåt om man tänker på att det inte alls gick att ha henne lös tidigare då hon tog varenda chans till att sticka iväg..
:)

 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0