Helgen

 
 
 
 
 
Varit ledig sen fredagmorron då jag vakade av men imorron är det dax för jobb igen - jag och M har bytt så hon har jobbat min måndag och tisdag så jobbar jag hennes onsdag och torsdag plus att jag tog på mig en kort förmiddag imorron så då jobbar jag 8-21.30 så jag insåg just att jag måste ställa mig och göra något storkok så jag har färdig mat att ta med mig till jobbet annars blir de lätt att man slirar..
Sen är det nattjobb som gäller i helgen så jag kommer jobba nästan iett tills jag går av på måndagmorron :)
 
 
Iaf dessa dagar då jag varit ledig har jag sovit så otroligt bra så det är galet!!
Dock har jag somnat mellan 21-22 alla kvällar men det gör mig inget, hellre somnar jag tidigt och sover gott än somnar sent och sover skit!!
 
 
Har hunnit ta skoterkortet i helgen så nu får man köra lagligt - har inte kört alls på flera år för jag har varit orolig att bli tagen och tappa körkortet, vore ju rätt onödigt!! Sen så har vi ju inte haft någon skoter heller..
Nu måste jag bara införskaffa glasögon och hjälm för jag avskyr att åka/köra utan, det blir så jäkla kallt!!
Hur som helst så var det hur enkelt som helst, både körningen och provet och det var avklarat på två dagar :)

 

I söndags efter vi gjort körningen och provet och resten av klanen kommit hem så for vi till pulkbacken och åkte bob och pulka - hur kul som helst men man var ju rätt feg i början ;)
Båda barnen älskade det så vi måste absolut ta oss dit mer!! Efter de blev det bandy så hela dagen spenderades ute i den bitande kylan men då var vi sen helt slut hela bunten :) Gott sov vi oxå!!
 
 
Igår åkte jag, barnen, mamma och lovisa och hälsade på hos Anette m familj någonstans mitt mellan Älvsbyn och Piteå - kan säga att dom bodde typ mitt ute i ingenstans kändes det som :) Vi trodde flera ggr att vi kört helt galet då de mest bara var skog men vi kom fram tillslut.. Kul att äntligen ta oss iväg dit, har ju tänkt åka dit hur länge som helst men alltid har det kommit nå mellan!!
Vi var även en sväng på Storheden på vägen hem :)
 
 
Idag har jag tränat, stokkat, dammsugit, skurat, tvättat, och plockat - gud så det alltid blir stökigt och skitigt!!
Jag blir alltid på så dåligt humör när jag städar för jag blir irriterad på all oordning och att det är halvfärdiga saker i typ varje rum!!
En ToDo lista har jag börjat på så den ska hängas upp någerst och sen är det bara börja beta av!! Hoff!!
 
 
Har ju iaf hunnit med endel fast det känns som att man aldrig hinner nå!!
Känns som att man aldrig hinner träffa eller umgås med annat folk så sånt måste planeras in mer!!
Det man gör om dagarna är typ jobba, hämta/lämna på dagis, laga mat, sköta huset, ta hand om djuren, träna och sova.. Man hinner inte så mkt mer.. :/ Skulle behöva dubbelt så många timmar per dygn men det skulle väl ändå inte räcka till!!?
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0