Sockerberoende





Helt sjukt hur mkt socker man egentligen sätter i sig!! Man trycker i sig så mkt som man inte alls är medveten om så from idag tänkte jag sockerdetoxa mig - juli ut känns som en bra tid..
Framförallt är det de "synliga" sockret som typ godis, fika, glass och andra självklara saker jag vill hålla mig ifrån för jag är hopplös på att gå och småäta om det finns sånt hemma tex. och det hjälper ju knappast till att tappa mina sista kilon.. Så nu är det bara sätta igång!!

Precis ätit en omelett till frulle av 1ägg, 2äggvitor, 2skinkskivor och 1ostskiva :-)
Resten av dagen blir det 3mellanmål som består av kvarg, hallon, linfrön och lite honung.
Lunch tror jag blir köttfärssås med potatis och grönsaker.
Middag blir fläskfiléwok - tillbehör är ännu inte bestämt men jag tror det blir råris för min del iaf :-)
Bra att ha en plan på dagens mat!!
Måste göra ett gäng matlådor oxå så man har!!


Haka gärna på att skippa sockret för det är ju inte bra för nån av oss!! ;-)





Kommentarer
leea

De där med sockret lät som en bra plan, kanske jag kör likadant trots att vi har 2 kalas nu i juli, blir en riktig utmaning iaf ;)

Svar: Man kan ju själv bestämma hur strikt man vill vara ex. Om det är ok att ta en fikabit på kalas eller liknande :)
MammaEmma

2013-06-30 @ 12:11:25
URL: http://poottan.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0