Kypas!!

 
 
 
 
Torsdagen den 18e vaknade jag upp med en snygg brud i sängen ist för min sambo då han och Alma sovit i stugan, Alwin hade åkt till Kypas på onsdagen ;)
Var rätt trött då vi satt uppe och surrade i flera timmar efter vi kommit hem på natten men så går det då man inte ses så ofta och har mkt att prata om :D
Vi steg upp och chillade en stund innan vi sen åkte och köpte någe unch innan Elin åkte hemåt och vi for hem och packa för att åka upp till Kypas - Ökx marknaden väntade!! :)
 
 
 
Under torsdagen gjorde vi inte mkt - åt middag och bäddade och fixade i stugan när vi kom upp och bara tog det lugnt typ :)
 
På fredag tog vi en prommis i skogen - jag, Jocke, Milly, Alwin, Therese, Mira och Nova, vi skulle kolla om vi såg någe bär.. Löste korsord, drack massa kaffe, jag och Therese for och plockade hjortron som var en kamp på liv eller död - orutinerade som vi är for vi iväg utan myggmedel och det fattar ju alla som använder hjärnan är det kryllar av mygg ute kring myren - vi har nog lärt oss till nästa gång ;)
Gav upp innan det ens gått 1timme då vi var halvt uppätna men vi fick iaf ihop 1,2kg så på kvällen blev det syltkok..
Thomas kom upp och han, Jocke och Totto byggde upp partytältet där vi satt tills sängen kallade..
 
 
 
 
 
 
 
 
På Lördag åkte vi in till Ökx på marknaden, Alwin, Nova och Mira åkte karusell och Alma var oxå sugen men hon får vänta till nästa år :)
Shoppade lite smått och gott, barnen blev ansiktsmålade av moster Lovisa..
När vi kom tillbaka till Kypas var det bara sätta igång med maten, den årliga grillbuffén ;)
Tog sitt tag då allt skulle grillas mm - blev en trevlig kväll med MASSOR av god mat!!
Fortsatte sen kvällen med god dricka och surr sen efter tolvslaget blev jag firad med skönsång och tårta och flaggan hissades :)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0