Snartsnart!!




Snart har jag avverkat helgens nattjobb, känns att man inte jobbat natt på ett tag då jag varit ovanligt trött men de blir nog bättre snart när kroppen vant sig..
Lagt nytt schema i fredags och jag hoppas det läggs in fort så vi kan börja på det - min rad är riktigt bra!! Ville helst bara ha nätter men vi är flera som vill jobba natt så då får vi dela på de, man 10nätter blev de iaf, har 8nu..


Började plocka vinbär igår men han inte plocka allt då maten skulle lagas och ungar skulle duschas innan jag åkte till jobbet och farmor och farfar skulle vara med barnen då J hade träning så det blir att plocka det sista idag och sen ska jag inviga min nya egna saftmaja - soft att slippa krångla med kokplatta då denna funkar på våran spis!!

Nu ska allt höstfix göras på gården så J har klippt häcken på baksidan och började igår med den på framsidan, jag var sugen att klippa ner den helt men så blev det inte.. Bara några buskar kvar sen då så är det gjort.. P-O var med traktorn i torsdags och tog bort den fula rabatten så den ska krattas till och få gräs så kanske det inte ser ut som fan där nästa sommar.. Vi börjar komma en bra bit på vägen med gården /utsidan men ännu mkt kvar man vill fixa!!




Nya möblerna på bron/altan :-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0