Ormbett??

 
 
 
 
Ute i stugan och har de gott!!
Som vanligt klarar jag inte av att sitta ute när det bara är massa med bromsar, getingar och andra flygfän som surrar runt skallen hela tiden - jag blir galen!!
Dessutom tycks solen gilla att gå bakom målnen till och från och då ger jag upp!!
Behöver verkligen pressa lite så man får någe färg på den blekaste kroppen men de är lättare sagt än gjort!!
Jag är ingen sån människa som klarar av att ligga och pressa utan jag blir fort rastlös och får myror i kroppen..
 
 
Kom ut hit igår men Alwin har varit här sen torsdag med farmor och farfar och Jocke och Alma sen fredag, själv har jag kört en tvådagars med underbara fina vänner.. Jag kan säga att fredag mådde jag så sjukt dåligt så jag hade stora funderingar på att sova bort hela dagen/kvällen/natten MEN har jag sagt att jag komma med så gör jag de ;)
Som tur var blev de mkt bättre efter lite sömn och mat :)

Iaf, när jag kom ut hit igår hade Alwin plåster på ena foten för att han fått skavsår som blivit en stor blåsa som sen gått sönder från foppisarna..
På kvällen badade vi bastu och såg då att han fått en stor blåsa även på andra foten - när han sen satt och åt kvällsmat klagade han på att han hade så ont på foten osv.. Kollade på den och såg då att den var svullen röd/blå/grå från en bit ovanför fotknölen ner på nästan hela sidan och uppe på foten samt hade han två prickar, den ena syntes kanppt men man såg de iaf..
Tänkte direkt att han blivit biten av en orm men ingen annan trodde de..
Ringde iaf till 1177 för att rådfråga och eftersom han verkade må bra och var som vanligt var det ingen fara, hon trodde inte han blivit biten av en orm utan att det var ett bett från något annat - typ broms, geting, mygga eller liknande..
 
 
Nu idag googlade jag på ormbett och blev såklart orolig igen då jag läste att man måste få vaccin osv om man blivit biten så ringde till 1177 igen..
Där lugnade han mig med att säga att om han blivit biten av en huggorm så hade han direkt blivit dålig då han är så liten.. Han kan absolut ha blivit biten av en orm men isf en snok eller så som är ofarlig eller något flygfä..
Så nu gäller de att tvätta "såret" med sprit och ha plåster på så de inte kommer in smuts och hålla det rent..
Har det inte blivit bättre till imorron blir det vc så någon får titta på de då det kan behövas antibiotika om han fått någon infektion i såret då de är så svullet..
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0