Hembesök från Bvc





Idag har vi haft Barbro från Bvc på hembesök, väldigt skönt att slippa fara dit måste jag säga!!
Alma hade nu gått ner till 3300 nånting så hon tyckte att jag bara ska amma 10minuter från varje och sen ge ersättning så hon börjar öka..
Blev lite fundersam över det hela efter att hon farit då jag verkligen vill få ammningen att funka men ska jag bara amma henne så lite så lär det ju knappast komma nå mer mjölk så då kommer hon ju aldrig bli nöjd på det jag har vilket innebär att vi kommer få ge ersättning oxå och inte ids man ju hålla på med både och speciellt länge så då blir det ju amningen som blir lagd på hyllan.. Vilket dilemma!!
Som det är nu så får hon äta från mig tills det är tomt och sen får hon ersättning men det tar ju sitt lilla tag då hon somnat titt som tätt..


Nå vi ger det hela lite tid så får vi se sen!!


Kommentarer
Maria

Vilken fin liten tjej ni har fått och vilket gulligt namn :)



Tycker det är lite knasigt att bvc rekommenderar att du ska amma så lite och nästan hellre ge ersättning. Vet en som fick samma rekommendationer men hon gav sig fan på att hon skulle amma, så hon ammade så ofta hon kunde. Direkt hon gav ifrån sig ett knyst lillflickan :) + att hon drack även alkoholfri öl vilket ökar produktionen. De gånger barnet sov, försökte hon pumpa lite åtminstone och visst gav det resultat och hon fick ge bvc en knäpp på näsan :)



Gör vad som känns bäst för er. Det lät ju bra iallafall att du ammar tills det är tomt och sen ger tillägg om hon vill ha mer mat.



Hoppas hon ökar i vikt tills nästa besök :) kram

2012-01-11 @ 17:56:09
URL: http://mbjornfot.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0