v26


Idag går vi in i ny vecka och veckorna fortsätter i rasande fart :)


Du är i vecka 26.
Du har gått 25 fulla veckor och 0 fulla dagar (v25+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Mån 2 jan 2012
Du har 104 dagar kvar till beräknad förlossning.


Var på kontroll hos BM igår och där såg det ut såhär
Blodtryck: 109/67
SF mått: 24cm
Hjärtljuden pickade på fint i 147 slag i minuten :)



Om jag jämför hjärtljuden från när jag väntade Alwin så ligger dom ganska lika så det är nog en till gosse vi väntar om man nu ska gå efter sånt där ;) Går man efter magen så blir det en flicka för hela jag är ju stor som ett hus!! Annat var det med Alwin, då hade jag bara mage fram till slutet.. Spännande ;)




Kommentarer
sussi

Spännande... :)

2011-09-21 @ 19:55:13
URL: http://susannelindvall.blogg.se/
Frida

Vad roligt med en till bebis :) Våran är beräknad den 10 januari. Var till bm igår & hjärtljuden låg runt 150 & vi vet att det är en flicka. Skrönan säger väl att man har högre hjärtljud generellt om man får en flicka & lägre om man får en pojke tror jag, men det är nog väldigt individuellt :)

2011-09-22 @ 11:11:25
URL: http://friedas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0