Åhhhh!!






Min erbetsvecka började inte alls bra!!
I måndags när jag kom till jobbet så började jag må jätteilla, fick yrsel, blev alldelens svettig och jag orkade kanppt sitta upp.. Samma var det i fredags så jag fick sätta mig titt som tätt när vi höll på med något..
Lagomt kul!!

Illamåendet har ju kommit tillbaka för nån vecka sen, som tur är så är det inte lika mkt som det var tidigare men ändå jobbigt måsta må illa så jag äter mina Lergigan varje morron men dom verkar ändå inte hjälpa helt..
När jag äter järntabletterna mår jag skit så dom har jag slutat med och igår var jag och köpte viltal mamma som jag ska testa för i dom finns ju allt möjligt som tex järn..
Även fast jag har haft bra järn hittils så vill dom ju ändå att man ska äta de för att det inte ska sjunka för då tar det så länge att få upp det igen..


Hur som helst så ringde jag BM och berättade hur det låg till och bad om råd och om det inte fanns några andra tabletter jag kan äta mot illamåendet men jag har tydligen redan provat det mesta..
Hon tyckte jag skulle sjukskriva mig den här veckan och vara hemma och vila ordentligt för att inte riskera att köra mig helt i botten så jag inte alls orkar..
Jag kan lova att det tar emot som tusan att sjukskriva sig när jag inte direkt känner mig sjuk men man kan ju inte tvinga sig igenom ett arbetspass om man ska bli sådär dålig..
Hon trodde även att mitt blodtryck är lågt och det hade jag ju när jag väntade Alwin så det är inte omöjligt så nu ska det promeneras varje dag för att höja blodtrycket en aning..

Har varit riktigt duktig och mest bara legat på soffan eller annars bara tagit det lugnt dom här dagarna även fast det ser ut som fan här och behöver städas så har jag hållt mig från det..

Imorron bitti skulle jag höra av mig till henne igen och berätta om det känns nå bätre eller inte.. Annars måste jag väl till läkaren..
Det som är lite speciellt är ju att det bara är när jag jobbar jag får sådär för när jag inte jobbar från morron så kliver jag upp äter frukost och tar Lergigan sen lägger jag mig på soffan igen och tar det lugnt osv..
När jag jobbar så är det stress för att hinna allt innan man börjar och sen är man igång på ett helt annat sätt..
Jag hoppas dom här dagarna med vila gör susen för jag vill ju kunna jobba som vanligt tills jag går på föräldraledighet!!





Detta får gärna ge med sig helt nu så man kan njuta av det hela ist för att gå och må dåligt titt som tätt..
När jag väntade Alwin mådde jag hur bra som helst och hade hur mkt ork som helst men inte den här gången så om man ska gå på alla skrönor så borde det bli en flicka nu ;)
Vi blir såklart glada vilket det än blir!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0