Fub & Städ






Igår eftermiddag var jag på föräldrautbildning och ämnet för dagen handlade mest om amning..
Vi fick en del info samt några brochyrer om det hela..
Jag hoppas så innerligt att detta kommer funka den här gången men jag gruvar mig som faaaan för eftervärkarna som man får när man man ammar och livmodern ska dra ihop sig igen då jag förra gången upplevde att det gjorde riktigt ont och kunde inte vara still då Alwin sög..
Att det sen ska vara ännu värre när man är omföderska känns ju lite sådär..
Fan vad det kommer göra ont!!!


Nå nog funderat över det nu, det är ju inte än och det kanske inte är så farligt som jag minns det om jag har tur!!


Efter middagen fick jag något il och började röja i lillrummet som nästan har blivit ett förråd under köksrenoveringen så jag tog ut alla verktyg, kartonger, kassar och annat jox för att sen tömma byån på grejer så vi kan tvätta och vika in småkläderna :)
Skulle dra igång en tvättmaskin så jag tog fram kartongen med småkläder och satte i tvättkorgarna och körde igång den första maskinen.. Tyckte däremot att det var rätt lite kläder motför vad jag minns att det ska vara så måste kolla igenom dom andra oxå för tex vinteroverallen fanns inte med och den kan ju vara bra att ha mitt i kalla vintern.. :)
Om vi sen hinner måla om och lägga nytt golv där inne innan bebis kommer får vi se men h*n lär ju inte behöva något rum första tiden så någon panik är det ju inte men jag tycker det skulle vara skönt att ha det bortgjort så man sen kan börja fixa och göra fint ;)

Nu ska jag gå och köra igång en tvättmaskin och sen rita med gossen :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0