Ska det inte ge med sig snart?





Åhh vad jag tycker synd om gossen som får vara sjuk!!
Visserligen så är det ju mkt bättre och det kommer inte mkt klet från ögonen, är typ bara på morron det är lite när man tvättar.. Han har iaf blivit riktigt duktig när man ska sätta salva och vill att någon håller i honom "som en bebis" när man ska göra det men idag på morron när jag skulle sätta så var det ju bara jag och då blir det svårt att hålla i honom då jag behöver båda händerna till ögat och salvan men han satt still och var så duktig så :)
Tur i oturen att detta kom nu när jag slutat jobba så man slipper vabba och jag behöver inte heller känna mig stressad över att häva iväg honom på dagis utan han får vara hemma tills det är helt bra och vill han sen och leka så får han göra de!!

Jag har ställt in mig på att jag oxå kommer åka på ögoninflammtion då det är väldigt smittsamt och jag tvättar och sätter salva flera ggr per dag samt att han rörs ju i huset och säkert tar sig kring ögonen och sen på andra ställen..
Men jag försöker vara noga med att tvätta mina och Alwins händer, spritar och torkar här och där, byter handukar, snutte osv.. Imorron ska sängkläderna bytas och han ska även duschas...

Vågar inte använda min mascara ifall jag skulle få det för den är ny och måste slängas isf..
För övrigt så har jag aldrig haft det så jag hoppas jag klarar mig!!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0