Ögoninflammation




Alwins ögon blev bara värre och värre och eftersom vi inte fick någon tid på vc så åkte vi in på akuten igår då ögonen var helt igenkletade när han vaknade och jag fick blöta mkt och länge innan han fick upp dom..
Stackaren hade panik då han inte kunde öppna dom!!
Han vaknade igår morse av den förbannade hostan och ville dricka vatten och när han skulle ta muggen så slog han huvudet i sänggaveln då han inte såg något, vilket jag inte visste då när det var mörkt i sovrummet..
Han började gråta och sa "jag vill öppna ögonen"..
Upp och hoppa för att hämta vatten!!
Tur i oturen att han sov med mig annars kanske han hade stigit upp och börjat gå in till mig och gått in i massa saker!!

På akuten fick vi utskrivet salva till ögonen, droppar till öronen då han var röd och svullen i dom men inget var, samt hostmedicin men den sög då balle!! Bisolvonet som jag köpte på Ica var då så mkt bättre!!
Han började hosta igår när han lagt sig och hostade så mkt så han kräktes i sängen så det var bara till att bädda rent och snöra igång tvättmaskinen och sen fick han Bisolvon ist och har sen sovit utan att hosta!!

Det är jättetrist då man måste hålla på och tvätta ögonen på honom och sätta salva flera ggr per dag för han gillar det inte alls och säger "jag vill till pappa" så när Jocke kommer hem så blir det han som får fixa med det så han inte tror att det bara är mamma som gör såna tråkiga saker..
Har iaf försökt förklara åt honom att vi måste tvätta och sätta salva så det blir bra och att annars kanske ögonen kletar ihop igen..

Stackars lilla gossen!!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0