Sjuk värme!!







Jag vet att man inte ska klaga men fy fan så varmt vi har i detta hus alltså!!
Hade man vetat att det blir såhär varmt på sommaren så kanske man aldrig hade köpt det??
Alltså hos Jockes föräldrar är det alltid så svalt och skönt för hos dom skiner solen aldrig in genom fönstren, den är så högt ovanför så taket täcker den..  Jag är avis!!
Lär ska införskaffa en ac även om det kostar tusenlappar så ska jag ha en för det går ju inte att sova och så tycker jag så synd om gossen som fått värmeutslag!! :(

Ute får det gärna vara hur varmt och soligt som helst men gärna inte inne..
Hur löser vi detta??
Om jag någon gång flyttar till ett annat hus eller bygger ett så ska jag absolut tänka på detta :)
Så var det färdig klagat!!




Idag har jag och mamma varit till Granån där jag köpt lite plantor men har inte hunnit sätta dom i krukor än så det får bli imorron ist :)
Imorron är planen stranden för mig Lovisa och gossen för om ryktet stämmer så ska det vara ännu varmare imorron och då passar stranden utmärkt!! ;)







Kommentarer
Sofie

Här har vi samma problem, inomhus är det som en jävla bastu.. dygnet runt! Dock hjälper det om man sätter markiser, så inte solen kan lysa på fönstrena.. Det är ju från rutorna värmen kommer.. Passa på att köpa markiser nu, dom är billiga! Och blir garanterat billigare i augusti.. :)

2011-06-10 @ 21:21:06
URL: http://mammanollnio.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0