Effektiv husmor





Gud så skönt det var att slippa fara iväg med Alwin till dagis i kylan idag då vi inte har någon bil om dagarna när pappa Jocke har den till jobbet!! Nog för att "mommo" oftast är snäll och kommer och skjutsar oss om hon inte har annat för sig <3 Alwin blev som vanligt väldigt glad när han fick vara hemma!!
Han trivs jättebra på dagis och springer iväg direkt när man lämnar honom men han är gärna hemma om han får..

Skönt som tusan var det oxå att få massor med timmar till att städa och fixa hemma!! Jag brukar oftast annars få värsta suget för städ och fix dom dagar jag börjar 13.30 men då hinner man ju aldrig klart innan man ska iväg, elller det beror ju på hur mkt man ska göra men jag vill gärna göra massor när jag väl sätter igång!!
Jag har iaf hunnit

*Dammtorka
*Dammsuga
*Skura
*Packat undan all återvinnig och burit ut i garaget så Jocke kunde köra iväg det när han kom hem och det var INTE lite vill jag lova!! Vi är expert på att dra ut på det tills det är hur mkt som helst och ändå bor vi nära en sån där station så enkelt skulle det ju vara att ta eftersom så det inte hinner bli så mkt men det har vi inte lärt oss än ;)
*Plockat undan leksaker och annat jox som legat överallt
*Plockat och rengjort bänkarna i köket
*Torkat ur sopskåpet och städat där i
*Tvättat, hängt tvätt och satt in i garderober¨
*Bytt sängkläder
*Burit (läs Jocke) upp julsakerna på vinden, dom har stått i gästrummet alldelens för länge!! Även Alwin var upp dit två svängar och shit så duktigt han var på att klättra upp för stegen :)
*Halvsovit några timmar för att slippa vara så trött inatt :)

Badrummet och lilltoan tar jag och rengör imorron.. Så måste vi köpa oss några pärmar och register så vi kan stoppa i alla räkningar och viktiga papper som ligger i lådor och skåp som snart är överfulla!! 
Ska även flytta över Alwins urväxta kläder från kartonger till vakumpåsar så vi kan sätta ner det i källaren utan att oroa oss för att det ska bli förstört om det är fuktigt där nere..  

Förhoppningsvis hinner jag klart allt imorron så jag kan ägna mig åt sovrummet sen nog för att det tar emot lite att börja med tapetseringen men det går ju fort bara man kommer igång :)







Kommentarer
Sarah

Haha, vi bor ännu närmare, å no drar vi å ut på att fara å lämna alla papperskartonger å reklam :p

2011-02-17 @ 06:40:06
URL: http://bapumba.blogspot.com
Susanne

Shit vad duktig du varit. :)



Ja,vad han har vuxit..

2011-02-17 @ 15:52:23
URL: http://susannelindvall.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0