1 månad kvar





Idag är det 1 månad kvar till BF!!
Fatta hur lite det är!!

Packade bb-väskan i måndagskväll då jag hade mått pyton i stortsett hela dagen med illamående, yrsel, knappt orkat sitta eller hålla uppe ögonen, magont osv..
Började nojja över ifall det kunde vara havandeskapsförgiftning på g och mamma och min syster var inte sen med att hänga på och tyckte vi skulle åka in..

Hade pratat med förlossningen i Sunderbyn som sa att vi kunde komma in dit om jag inte kände att jag kunde vänta till dagen efter och gå på spec mödra.. Efter ett par timmar då det kändes bättre så bestämde jag mig för att vänta till tisdagen då jag ringde spec mödra och fick komma dit för att göra en ctg kurva, läma blod och urinprov..
Allting såg bra ut vilket var väldigt skönt, så det där konstiga måendet hade nog något med min jävla förkylning att göra eller att jag hade lågt blodtryck..
Fick komma tillbaka på onsdag morron och göra en till kurva för säkerhetsskull men även då såg allt bra ut!! :)

På onsdag eftermiddag var vi till BM och den här gången var även Jocke med som alltid annars jobbar :)
Sf måttet låg på 34cm
Blodtrycket kommer jag inte ihåg men det var bra iaf
HB låg på 116 så även det dög
Hjärtljuden tog ett tag innan hon fick en siffra då de hoppade väldigt till en början men slutade sedan på 155 slag/min


Som sagt så är väskan redan packad så nu måste vi får ut tummen och fixa i ordning i tvättstugan med skötbädd osv och även röja upp i detta förbannade lillrum!!
Även vaggan skulle vi behöva få hit så man vet att allt är klart inför lill*ns ankomst!!






Kommentarer
bm studerande

ät på FASTA tider och små mål 5-6ggr dag, vila en stund mitt på dagen och drick mycket vatten. Havandeskapsförgiftningens första tecken är ofta svullnad som inte försvinner vid vila,ofta är man mycket svullen, huvudvärk som inte försvinner efter panodil o vila.0och Högt blodtryck. Men bra att dom kollar upp det

2011-12-02 @ 20:48:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0