Tillbaka till verkligheten





Då var man tillbaka på jobbet efter 5veckors härlig semester!!
Vi har verkligen haft toppen väder hela sommaren så jag är mer än nöjd!!
Har mest slappat och laddat om under dom här veckorna vilket nog behövdes då jag var rätt trött innan jag gick på semster iom den lill* i magen!! Vi har myst på en del i stugan, jag har vilat lunch i stort sett varje dag om jag inte gjort något eller varit iväg och det har varit välbehövligt vill jag lova!!
Det är tufft att ha en 2åring som man ska orka leka med osv samtidigt som man mår pyton och är dödstrött!!
Så illa som jag mått här tidigare och så trött som jag varit var jag aldrig när jag väntade Alwin men det kan ju ha att göra med att man inte hade en livlig gosse att ta hand om då och då jobbade jag inte heller lika mkt som jag gör nu..





Nu mår jag iaf bra fast illamåendet kan komma smygades ibland men inte alls lika farligt som tidigare!!
Bebis mår bra och växer i magen och idag har jag varit på kontroll hos BM..
Vi lyssnade på hjärtljuden som låg på 153slag i minuten..
Bra värden hade jag oxå 121 i Hb, 4,7 i socker och blodtrycket kommer jag inte ihåg men det var oxå bra..
Jag har blivit så förvånad dom senaste gångerna dom kollat mitt järn för jag brukar alltid ha alldelens för lågt men nu har det legat bra länge fast jag inte ätit några tabletter på månader..
Men BM ville ändå att jag ska börja äta dom varannan dag för att det inte ska sjunka allt för mkt nu när bebisen behöver mer sånt av mig..
Fick även moderskapsintyget så nu är det bara sätta sig ner med chefen och skriva ihop något till FK så jag får HP sen men det brukar inte vara några problem att få..
Tänk, om jag nu väljer att gå på HP så fort jag får så kommer jag bara jobba till 8november typ och det är ju inte alls länge tills dess sen får jag vara hemma och fixa och trixa inför det som komma skall.. MYS!!
Vi får ju såklart se om jag går redan då eller om jag jobbar längre som förra gången..
Nu har jag ju visserligen Alwin oxå så vi får se vad man orkar :)

Åhh så jag längtar!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0