Lortunge!!





Alwin verkar ha kommit på hur man gör om man inte ska göra sina behov i blöjan..
Som här om dagen då han kissade på golvet i hallen..
Idag innan vi skulle duscha klädde jag av honom och lyfte sen ner honom på golvet för att gå i duschen och det första han gör är att kissa på golvet..
Bara att torka upp och försöka förklara att man ska kissa på pottan "ja" svarar han så han kanske förstår iaf?? :)
När vi har duschat färdigt och jag står och torkar mig så står han kvar i duschen på huk och leker med en liten libero flaska med tvål i och när jag ska torka honom och han ställer sig upp ser jag att han har bajsat i duschen!!
Hehe bara ta upp det oxå och sploa ner i toan och än en gång säga att man ska bajsa på pottan..
Så vi får helt enkelt jobba mer på det där :)

Han är ju ännu nog så liten för att förstå det där med att man ska göra sånt på pottan så jag har inte alls några förhoppningar på att få honom blöjfri än men det är ju alltid bra om man får honom att börja göra det på pottan så kanske han sen vill fortsätta..?




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0