Alwin 1år idag!!




Idag är ingen vanlig dag för det är gossens födelsedag, hurra hurra hurra!!



Tänk för 1år sen den här tiden låg vi på förlossningen och jag hade precis börjat få krystvärkar!!
Kl9.56 fick en väldigt liten Alwin se världen för första gången!!
Han var så underbart fin och vi har aldrig varit så lyckliga som då!!
Jocke sa i efterhand att han aldrig sett mig så glad som när jag fick honom på mitt bröst och det stämmer då för jag har ALDRIG varit så lycklig som jag var då!!
Att föda barn är den häftigaste upplevelsen jag varit med om och jag tror nog ingenting kan slå det!!
Jag skulle absolut göra om det imorron om det skulle behövas!!




Jocke var lite nervös i början över att hålla i honom då han var så liten men sen har allting gått jätte bra och han har varit lika delaktig som mig i allting!!
Vi har delat på alla sysslor så som att byta blöja, mata, söva, trösta, busa m.m




Som dom flesta barnen så tycker Alwin det är jätte kul när pappa kommer hem från en dag på jobbet och det blir bus, för konstigt nog så är det inte riktigt lika kul att busa med mamma :)


Alwins 1års lista
*Går själv
*Säger tutte, bu, tacktack, pappa, apa, lampa, där, Lala, mamma (men bara när han är ledsen) säkert nå mer oxå som jag inte kommer på nu :)
*Sover i eget rum och hela nätterna 20-8 och 1-2timmar på dagen
*Äter samma mat som oss
*Tycker om att åka pulka
*Gillar att äta frukt
*Älskar att plaska i badkaret
*Vinkar då någon ska fara
*Är rädd för höga ljud och saker som låter illa
*Är väldigt busig och gör mycket som han inte ska ;)
Vet inte hur lång han är eller hur mycket han väger då vi inte ska på 1års kontroll förrän den 23e så då får ni veta det :)

Här är Alwin på sitt 1års kalas med sina tårtor :)






Det här året har varit väldigt händelserikt och även det bästa året hittills!!
Jag ser fram emot många fler år som mamma!!


Kommentarer
Susanne

Ett stort GRATTIStill Alwin..



kram.

2010-01-12 @ 10:37:21
URL: http://susannelindvall.blogg.se/
Josse

Grattis igen på Alwins födelsedag! :) Denna gång på rätt datum hihi.

2010-01-12 @ 11:02:54
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se
Leea

Jo helt klart, skär i hjärtat varje gång som hon är tröstlös :( Men jag testade och ge henne en sup igårkväll och hon sov hela 5 timmar i streck, så tack så mycket för tipset de funkade :)



Måste erkänna att du har en väldigt stilig son! :)

2010-01-12 @ 11:26:07
URL: http://poottan.blogg.se/
Bella

Grattis! :) Tiden går fort! :-)

2010-01-12 @ 15:47:25
URL: http://bellisblogg.se
Sandra

Gratta han från mig ;)

2010-01-12 @ 18:00:41
URL: http://sanbjo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0