1a december





Här är det dött som i graven skulle man kunna säga!!
Jag kan ju skylla på att jag har fullt upp med jobb, sköta hemmet, fixa inför julen och sist men absolut inte minst en gosse som man ska leka och busa med så jag har inte riktigt tid att skriva.. Men.. Så är inte riktigt fallet, eller joo visst har jag fullt upp med sånt men nog hinner jag ändå sitta här men jag kommer som aldrig på något att skriva fast jag egentligen skulle kunna berätta hur mkt som helst!!

Idag är det iaf 1a december och nedräkningen till dopparedagen har börjar, Alwin har öppnat första luckan på sina kalendrar innan vi tog pulkan och traskade iväg till dagis i det sköna vädret och han hade nog gärna öppnat alla om han fått ;)

I söndags var det 1a advent så på lördag gick jag an som en tok för att få strykt och upphängt julgardinerna, hängde upp julstjärnor, tog fram stakar och lite annat pynt men ännu finns det en del kvar i lådan och det ska bytas gardiner i sovrummet som jag aldrig orkade göra i helgen..
Söndagen spenderades på stan för att kolla in den usla skyltsöndagen som bara blir sämre och sämre men vi samlade ihop bokstäver för första gågen och fort gick det så nu ska man bara orka sätta sig och klura ut vad det ska bli för slogan.. Alwin hann se nån tomte och hästarna innan han somnade i vagnen och vaknade inte förrän vi skulle last in oss i bilen så vi körde upp till Grodparken där dom var med hästarna och så åkte vi häst och vagn vilken gillades ksrpt från lilleman :)
Snabbt till mamma och ta av sig alla kläder för att sen fara och äta kinamat som var göttans!!
Sen på kvällen kom Ida och Sia hit och drack glögg och åt massa annat som hör till advent och så spelade jag ochg Ida Bingolotto som vi vann 100kr var på så det var ju inte illa pinkat ;)


Det var lite av vad jag pysslat med sen sist :)

Nu ska jag förksa få gjort något innan jag ska iväg på p-möte för att sen jobba en kort kväll..
Idag börjar vi äntligen på nya schemat och gud så jag har längtat så man slipper skitschemat som varit!!









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0