Påsken 2010






Nu mår jag bättre så nu kör vi :)

Skärtorsdag: Jag och gossen åkte iväg till mamma där han fick vara och leka med moster Therese och Mira medans jag for iväg och lunchade med Sandra :)
Efter lunchen styrde jag hem till mamma igen där vi lekte med barnen osv..
När Jocke slutat jobba så kom han till mamma för att äta påskmiddag med oss andra..
När middagen var intagen styrde vi passaten ut till Granholmen där gossen skulle vara med farmor och farfar medans vi (läs jag) skulle på skotercrossen, pappa Jocke bangade så han och Jimmy var här hos oss och såg hockey under tiden.. När jag sedan kom hem så hade det börja droppa in folk här så det blev en liten fest innan vi drog iväg till hotellet, lite väl sent då det var nästintill omöjligt att få tag i en taxi.. Men dom hade öppet en timme längre så det var ju bra :) Efter hotellet tog jag och Tesse oss en prommis hem till oss :)
Efteråt kan jag konstatera att kvällen var väldigt lyckad och jag hade kul från början till slut, dock så var det väl mkt folk på hotellet men vad gör väl de då man har sällakap av bästaste Tesse ;)



Långfredag: Jag mådde prima då jag vaknade men jag var den enda för Jocke var riktigt dålig som alltid annars när han druckit ;) Städade undan alla flaskor, burkar, glas m.m och torkade borden, dammsög och skurade innan vi packade våra väskor och for till mamma för att äta lite mat så vi skulle orka åka ut till skärgårn..
Det var ganska blött på isen så jag körde Jocke och våran packning till isvägen där han pappa kom med skoter och kälke för att sedan köra till Marahamn där P-O hämtade mig på skotern..
Väl där ute blev det en massa gos med lillhjärtat som var så glad och fick massa påskägg :)
Vi åt middag och tog det bara chill..





Påskafton: Vi var ute och joxade på och grillade hammissar till lunch innan det började regna och vi fick lov att gå in.. Sen kom även Danne och Sandra ut till stugan och vi åt påskmiddag och spelade spel som jag var klart sämst på :) Haha!!
Blev inte så mkt annat än att vara inne den dagen då det var så trist väder..



Påskdagen: Hade dom lovat sol och mycket riktigt tittade den fram vid lunchtid.. Vi var ute på isen och gick och pimplade utan något napp och så gick vi över till Annas stuga där Alwin lekte och goades med Lea :) Han busade på i snön som en tok och var helt blöt när vi kom hem :) Synd att vi inte kommit ihåg galonkläderna så han slapp bli blöt så vi var tvugna att gå in.. Det var en trött och slut gosse som sen låg på golvet och såg på Teletubbies inann det var dax för honom att nanna kudden :)



Självklart har det blivit lite skoteråkande oxå och Alwin har älskat det!! Han har suttit ute på skotrarna på gården och brummat för fullt  och så fort han har hört en skoter har man fått lyfta upp honom så han kunde se dom :)










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0