Bitterfitta, 9månader & 2år




Idag skulle jag fixa och måla färdigt listerna och fönsterbrädorna till vardags & matrum men inte har jag fått mkt gjort alls då vi fick besök på förmiddagen av mina favorit flickor från Smedsbyn :)
Det var första gången dom såg huset och Nova sa direkt hon var inne i badrummet att hon ville bada så när gossen sen vaknade så badade dom tillsammans i vårat stora fina badkar :)
Tog en del bilder men för tillfället vet jag inte vart alla kablar befinner sig så det blir inga bilder om jag inte lyckas slänga in ett inlägg från mobilen.. Men oftast kommer dom inte in och jag fattar inte varför??


För tillfället sitter jag vid köksbordet med tända ljus och en thékopp och bara har det gott.. Dock är det väl inte så jätte skönt sitta här så jag funderar på om jag ska förflytta mig till soffan..
Tror nog även jag ska kolla lite på tv ikväll då vi äntligen fått våran boxer :)
Jag måste erkänna att jag känner mig lite som en bitterfitta idag..
Jag har blivit allmänt irriterad och less på småsaker och till slut vart nog jocke less då han fråga om jag har mens lr vad det är.. Men så är inte fallet..
Jag tror det har att göra med att jag är less att det aldrig blir klart här så vi får nån ordning och jag vill verkligen plocka och fixa på dagarna men då jag är själv med Alwin så räcker jag helt enkelt inte till...
Jag ska hålla koll på Alwin som far och plockar och rör överallt där han inte ska vara så då hinner man inte alls göra någon nytta här..
Tror nog jag måste fixa barnvakt någon dag så jag får gjort någon nytta här..
Någon frivillig?? ;)


Idag blir iaf gossen hela 9månader och som jag sagt tidigare så går det alldelens för fort!!
Han har utvecklats otroligt mkt och det är så himla kul att se!!
Han har börjat få sig en riktigt vilja och blir skitsur då man tar bort honom från ställen där han inte får vara lr tar av honom saker som han inte får ha men det är riktigt gulligt då han blir så sur :)
Han är en riktigt kramgo kille och kan ligga och mysa med en länge länge innan vi stiger upp på mornarna :)
Vi väntar ännu på att han ska våga släppa taget och gå utan stöd men han är lite för fjånig för det..
Han är väldigt försöktig och släpper sällan och aldrig taget om något förrän han har satt sig ner lugnt och försiktigt och det är ju bra egentligen för då slipper han ju drummla och slå sig :)

Dessutom så har jag och Jocke varit med varandra i 2år nu och det är inte illa att han orkat stå ut med mig så länge och förhoppningsvis ska det bli många många fler år!! Love you!!




Kommentarer
Ida

Jag kan vara barnvakt, vet du väl ;)



Förresten, en dag när Alwin var här så släppte han taget och stod helt själv utan att hålla i något en stund. Men tror inte han själv märkte det ens. Han ramla inte heller utan tog sedan tag i bordet igen :)

2009-10-12 @ 22:23:50
URL: http://storasysteryster.blogg.se/
Anonym

man kan inte vara överallt samtidigt, även fast man är kvinna har vi inte åtta armar :p

det kommer bli bra, även fast man inte tror det när man är mitt i kaoset :)

2009-10-12 @ 22:30:40
Theresan

oj fick inte med mitt namn :)

2009-10-12 @ 22:31:34
Susanne

Vilket fint badrum. :) Och grattis till er 2 års dag.

2009-10-13 @ 16:44:37
URL: http://susannelindvall.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0