Torsdag kväll




Då var man hemma igen och förjävla ont i axeln/nacken har jag.. Skulle verkligen behöva nån som knåda upp mig men det verkar lättare sagt än gjort för Jocke verkar inte så hjälpsam på den fronten och börsen gapar tom..

Schemat som jag fått till jag skulle börja jobba igen var tydligen helt fel.. På det stod det att jag skulle jobba dag imorron fast jag tydligen har en kväll (som jag har alla andra dagar typ) Tur vi märkte de då så jag inte hade hävt mig dit före fan helt i onödan.. Hur som helst så går jag inte på min egen rad utan jag går på en annans rad för hon är sjukskriven och på schemat jag fick som var fel så hade jag typ 1%mer än jag har i vanliga fall så det gjorde mig som ingenting men idag när vi skulle skriva nytt anställningsbevis på den procenten och hade det rätta schemat så stämde det inte alls utan jag jobbar 6%mindre så då ville jag ju självklart inte skriva något nytt anställningabevis utan kör på det jag har fast jag jobbar mindre :) Så jag får alltså betalt för mer än jag jobbar ;) Soft!!

Av 19 pass jobbar jag 13 kvällar vilket inte känns sådär jätte kul men som tur är så är det ju bara den här månaden..



Måste ju även berätta hur duktig gossen varit nu ikväll :)
Han var ju jätte duktig och somnade själv i vaggan då han var nyfördd men sen när han hade ont i magen så somnade han alltid i famnen lr på soffan bredvid oss så vi har tänkt nu ett tag att vi måste börja vänja om honom att somna själv igen så vi har gjort det några ggr och det har gått bra men sen har det som blivit att han somnat i soffan igen men nu ikväll så tänkte jag att han ska banne mig få somna i sin egen säng och det tog högst en kvart så sov han :) Så nu är det bara fortsätta i samma bana :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0