Onsdag




Gud så skönt det var att få krypa ner i sängen med mina pojkar på morron och gott sov jag!!
Blev väckt vid 12 tiden då pojkarna kom och mös med mig i sängen :) Då var det bara att kliva upp för syster med barn var påväg hit..
Vi åt frukost och Nova fikade sen jyrade vi på med barnen här tills dom for vid 14 tiden och efter en stund var jag så trött så jag la mig och sov en timme till för att bli som folk..

När jag vaknade tog jag tag i disken och sen fixade vi middag..
Köttfärsbiffar med lök och vitlök gjorde vi.. Jag åt beasås till och jocke hade även makaroner till :)
Jätte enkla var dom att göra och fort gick det så det ska vi absolut göra igen fast då blir det nog att tillsätta lite mer kryddor :) !!
Sen körde Jocke mig och gossen till mamma där jag och Therese har rensat i våra kartonger som vi har haft där med saker sen vi var små och nu ligger gossen och sover sött i sin säng :)




Receptet är taget från lchfrecept.com och här har ni det :)

Köttfärsbiffar med lök/vitlök

Källa: Pernilla




Ingredienser:
500g blandfärs + fläskfärs (blanda som man vill)
1 gul eller röd lök
1-2 klyftor vitlök
1 ägg
1 dl vispgrädde
salt och peppar

Gör så här
Hacka löken fint (gärna i stavmixer), pressa vitlöken och blanda med de övriga ingredienser till en jämn smet.

Forma till biffar och stek i smör på relativt hög värme.

Serveras gärna med till exempel bearnaisesås, svampsås.

Gott att äta till: Frysta lingon, värmda i mikron + eventuell stevia, saltgurka.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0