Helgen





Jag och gossen packade ihop oss på fredageftermiddagen och åkte till Smedsbyn för att spendera
helgen där..
Jocke skulle iväg på bandyresa så vi passade på att åka bort då :)
På fredagen tog vi det bara chill, Alwin ville inte sova så han var vaken till 23 innan jag fick honom att somna..

På lördagen var vi en sväng och kollade på julmarknaden som var i Smedsgårn och sen for vi till Boden för en sväng på Dollar, Systemet och Ica..
Väl hemma i byn igen så började vi med maten som blev tacos!!
Gud så gott det var, det var så himla länge sen jag ätit det så det satt som en smäck!!
Sen på kvällen då barnen hade somnat så for jag och syster till Agneta där även Madde var..
Vi drack vin, glögg och åt pepparkakor med brie :)
Riktigt trevligt var det!!

På söndagen åkte jag syster Alwin och Mira in till stan för att gå på julskyltningen, verkligen stor skillnad mot för Kalix för där var det massa tomtar osv (även om det inte var så mkt att hurra för) och även massa folk så det hände ju helst något vilket det inte brukar göra här..
Jag köpte mig en hink som det står tvättmedel på, hade egentligen inte råd men har letat en sån så länge så jag var tvungen!! Sen for vi förbi till Bengtsson där vi fick oss mackor och fika medans barnen sov ute i vagnarna :)

Igår åkte vi hem och syster och flickorna följde med så dom har sovit här hos oss inatt :)
Första gången dom sovit hos oss alla för tidigare har vi ju bott så trångt..
Vi jyrade på med barnen och sen såg vi tv innan det var läggdags, sådär lagomt skönt :)

Idag har barnen jyrat på och även mamma har varit här..
Jocke var ledig idag så han fick sovmorron till 11 och efter flickorna farit hem så har vi plockat undan lite kartonger som stått i gästrummet och satt in i förrådet samt dammtorka och dammsugit där nere..
Nu väntar vi på att maten ska bli klar och idag testar jag något jag länge velat göra men aldrig kommit mig för nämligen fetaostfylld kycklingfilé inlindad i bacon :)
jockes mormor gjorde nå liknande för ett tag sen så då blev jag så sugen!!
Hoppas bara det blir bra!! :)

Ikväll blir det bio med Ida och Vickan vi ska se Luftslotten som sprängdes :)


Då vet ni iaf att jag lever men har fullt upp ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0