v33 48dagar kvar





Besöket hos BM gick väldigt bra idag.. Blodtrycket var bra för en gångskull och pulsen hade gått ner vilket känns skönt..
Magen hade vuxit  2cm sen sist så nu är den 33cm, hjärtljuden låg på 146slag/min men stackars mamma Emma har gått upp 2kg till.. Nåja det är ju inte hela världen det går ju att träna bort sen :) Man får ju räkna med att man lägger på sig ett antal kilo under en graviditet..

Så pratade vi lite om havandeskapspenningen för när jag skickade in det förra veckan så sa dom att det tar 7 veckor innan man får veta om man får det lr inte.. Så det kändes lite surt med tanka på att idag är det 7 veckor kvar så då hinner ju bebisen typ komma.. Men BM sa att det inte alls brukar ta så länge och frågade om jag tror att jag kommer få det och det borde jag få för alla andra som fått barn som jobbar på samma ställe har fått det så då vore det ju konstigt om inte jag får de.. Hon tyckte jag ska ringa försäkringskassan nästa vecka och höra med dom om jag kan vara hemma från det datumet jag har sökt för man brukar få retroaktivt sen då.. Nåja vi får hoppas på det bästa annars jobbar jag så länge jag orkar och sjukskriver mig sen.. Det löser sig nog..




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0