Hapiranda






Idag har jag och gubben varit till Hapiranda en sväng.. Först var vi på Elgiganten och lämnade tillbaka popcornmaskinen vi fått av min syster och dom i julklapp för Jocke tycker ju inte om popcorn så vi tänkte att vi köper något som båda har nytta av ist :) Så hade vi även tänkt kolla på en tv men självklart var alla slut redan igår.. Inte så konstigt när det var så tok bra pris på den :) Han sa att det hade varit 50m kö utanför när dom öppnade igår så hade man velat ha tvn skulle man ha varit då men vem orkar stå baki dörren och hänga på låset.. Nåja Jocke beställde en när vi kom hem ist Så nu är det bara vänta till nästa vecka då den borde komma och gissa om jag ska kolla tv o sovrummet :)

Sen for vi på Ikea och där köpte vi en matta som jag velat ha länge men aldrig kommit mig för och köpa och nu var den på rea :)
Så köpte vi en vas till mina fina lysande kvistar som jag fick av Sara gumman i julklapp så nu står dom och lyser så fint :)
Vi köpte oxå en fotpall till fotöljen jag fick av mina svärföräldrar i julklapp så nu sitter man riktigt skönt här :)
Så vart det även nå småkrafs som det alltid brukar bli :) Hade tänkt köpa en hylla men den var självklart slut den med..

Efter det var vi klara och åkte hemåt.. Så himla skönt att bara fara iväg sådär en snabbsväng och inte vara i flera timmar för det hade jag nog inte orkat och så är ju inte Jocke den som gillar att gå i affärer heller :)

Kirrade lunch när vi kom hem men jag vart som illamående efter maten så jag skulle lägga mig på sängen en sväng bara men lyckades somna så jag har väl sovit typ 1,5timme och när jag sen kliver upp så har gubben byggt ihop fotpallen, satt fram mattan i kölet och ställt kvistarna i vasen :) Åhh vad glad jag blev :)

Nu ska vi alldelens strax åka till J´s mormor och morfar på middag.. Är ganska skönt såhär kring jul och de för då blir man ju ofta bjuden på mat här och där så man slipper fixa det själv :) Kan inte komma ihåg när vi gjorde middag här hemma sist :)


På återseénde :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0