Lördagen

 
 
 
Blev en heldag ute med fix på gården igår.. Alwin valde att klippa gräset så medan han gjorde det krattade jag lite på baksidan som jag inte hunnit tidigare.. Gräset hade ju dock hunnit växa endel så åste kratta lite till nu när de är klippt.. Han var så duktig för att klippa första ggn och klippte iprincip hela gården - min duktiga stora kille!! Alma hade fullt upp med att städa sitt rum 🙊
Sopade, spolade och tvättade av altanen på baksidan så nu behöver vi bara ett matbord dit så vi kan sitta ute och äta och så ska paviljongen lyftas dit och tyget ska på och så lite blommor på de så blir de 👌 
Planen var väl en ny altan iår men ja det får vänta ett tag till...
 
 
 
Måste väl ta tag i jordgubbslandet och rensa där om det nu kommer upp nå plantor iår..?  Massor med skit ska bort från gården och garagedörrarna och lekstugan ska skrapas och målas så ja nog har man att göra alltid 😊
 
 
 
Barnen blev sugen på burgare till middag så vi cyklade ner på stan och käkade, kycklingsallad för mig - så gott 😋👌 På vägen hem stannade vi på Ica för att köpa lördagsgodis och när vi kom hem for båda barnen på sleepover i Kälsjärv.. Höll på däcka när jag la mig på soffan men sen ringde mamma så följde med henne och handla lite.. Tog sen in tvätten och vek den - kors i taket 😅 Sen en dusch och hopp i säng - helt slutkörd!!
Vilken lördakväll 😂😂
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0