Kvalmatchen





Kvalmatchen igår var riktigt spännande och slutade med seger för byn!! :)
Sista minutrarna såg vi från bilen då Alwin var så trött så han bara gjorde massa saker han inte fick, inte lyssnade på vad man sa och bara grina så jag fick bära en skrikande, gråtande och viftande unge till bilen..
Tur farmor var där och körde Alma och pulkan till bilen för annars hade jag fått gå två ggr då man absolut inte orka bära Alwin på en arm då ungen väger 15kg, shit så stor och tung han blivit ;)

Nu väntar bortamatch i helgen så de är bara hålla tummarna för att dom spelar bra och lyckas gå upp!!
För min egen del ser jag inte fram emot helgen då jag börjar känna mig rätt så trött och sliten efter dom senaste veckorna som varit ganska intensiva då Jocke jobbat om dagarna och sen stannat i byn för att träna/spela match  och sen inte varit hemma förrän kvällen så jag har varit själv med barnen tjugofyrasju!!
Ni som har barn och den andra föräldern jobbandes borta gör det riktigt bra måste jag säga!!
Nog för att det ibland känns som att han lika gärna skulle kunna jobba borta då vi knappt ser honom vissa dagar men NÄ det är guld värt att ha honom hemma på kvällarna och nätterna iallafall!!
Då får dom tjäna hur mkt dom vill på bortaplan men pengar är ju inte allt!! ;D
Och sen så får vi ju se massa bandymatcher under vintern som faktiskt är riktigt kul att se - de trodde nog ingen, inte ens jag själv att jag skulle sagt för några år sen ;) Hihi





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0