Besatt!!





Det känns ju sådär lagomt kul varje gång man ska ta på sig något "finare" om man ska iväg på något eller bara vill känna sig lite finare då man ibland lessnar på att gå i mjukisar även fast det är riktigt behagligt oftast och så finns de typ inget man känner sig bekväm i eller kan ha..

Tur är ju att jag jobbar för fullt på att fixa till det hela men det går ju tyvärr inte så fort som man skulle önska att de gjorde!!
Jag har fått konstatera att jag är besatt av att väga mig - väger mig MINST en gång per dag bara för att jag vill hålla koll så det inte börjar gå uppåt!!
Efter jag kört igång med att äta bättre mat och inte trycka massa gotta samt röra på mig mer så gick det super första veckan för att sen stanna av men i veckan visade vågen äntligen minus igen och jag tänkte att nu ska jag inte väga mig mer än en gång i veckan och funkar inte de så åker vågen upp på vinden eller ner källaren för dit ids man ju inte gå varje dag..?
Tror ni inte den står kvar på samma ställe i badrummet förde och jag har likförbannat vägt mig varje dag men nu endast 1gång.. Oj oj!!

Jag vet att man inte ska stirra sig blind på vågen utan kolla på måttbandet eller kläderna och visst kläderna börjar sitta lösare trots att vågen stått still ett tag så någonting händer nog iaf..
Måtten ids jag inte kolla mer än en/två ggr i månaden..
Ja nå det blir nog bra tillslut iaf :)




Däremot måste jag nog ner på "byn" en sväng och kolla om de finns något att dra på sig annars blir de nog naket ikväll och det vore ingen trevlig syn.. Höhö






Kommentarer
Linda

Ja, dom är riktigt goda & man kan lätt trycka hur många som helst ;-)



Jag har gärna sällskap, tycker att det är skit-tråkigt att träna ensam, men ingen brukar vilja följa med mig för att mina pass ibland blir ganska långa :-) detta pga. att jag brukar köra både styrka & kondis efter.. Bara att komma! :-)

2012-04-22 @ 09:24:06
URL: http://lindabergqvist.blogg.se/
Maria

Så var det för mig också - helt besatt! Man kan verkligen bli helt knäpp när man verkligen satsar på viktnedgång, haha. Men för mig stoddet still varannan vecka och varannan tappade jag 1-2kg :) Åt ändå nästan samma, men antar att man smalar på sig lite mera vätska med jämna mellanrum!? :)



Så det var en lättnad de veckorna vågen stod still, att se att man minskat några cm runt omkring kroppen iallafall :)

2012-04-23 @ 20:00:16
URL: http://mbjornfot.bloggpplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0