Lucia





Alwin var nog rätt utvilad efter sin långa sovmorron igår så på morron bestämde han sig för att vakna kl5 och sen blev det inge mer sova innan klockan ringde kl5.45 för att stiga upp och göra oss redo inför Luciafirandet på dagis..
Jag var en del skeptisk till det hela då det var bestämt att Luciatåget skulle vara utomhus och termometern visade -21 men det kändes faktiskt inte så farligt kallt då det var så mkt folk och man var helt inne i att se och lyssna på barnen som sjöng och var så söta!!


Det blir en ganska suddig och dålig bild men vill inte lägga upp en bild där man ser vilka alla är, det kanske inte alla föräldrar uppskattar!

Många barn hade sina lucia, tomte, pepparkakskläder utanpå sina ytterkläder men vi orkade inte börja tränga in alla kläder under det så Alwin fick ha sin pepparkaksluva utanpå mössan bara :)



Sen gick vi in och fikade innan vi åkte hem igen..
Alwin var ju ledig idag så vi var bara till dagis för att han skulle få vara med i Luciatåget :)




Vid 10 tiden åt vi lite och sen la vi oss och sov till 12.30 då jag vaknade och fick väcka grabbarna så dom inte skulle sova hela dagen :)
Sen har jag jobbat och det kändes som att jag varit ledig hur länge som helst när jag inte har jobbat dag på över en vecka!!
Nu blir det sängen så man orkar uåå och jobba imorron igen :)



Kommentarer
Sandra

På den dära plåtter affären brevid lindeholms...

3 för 100 och finns i vitt oxå... ska fara o köpa mig tre till imorgon :)

2010-12-15 @ 22:34:28
URL: http://sanbjo.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0