Världens bästa storebror!!




Alwin kommer utan tvekan bli världens bästa storebor!!
Igår hämtade jag ut ett startpaket på Apoteket och idag har jag hämtat ut ett på Barnens Hus, har fått några andra tidigare oxå.. I dom här paketen finns lite allt möjligt smått och gott och han är ju bara för söt när han tar tex. skedarna och säger "den här ska jag mata bebisen med" eller tuttarna och säger "jag ska sätta dom i bebisens mun" osv..
Han stryker på magen och säger att han ska känna på bebisen, än så länge har han tyvärr inte fått känna någon spark, skulle ju vara kul och se hur han reagerar om han fick känna de :)
Han är så försiktig och go och vet nu när jag har ont i fogarna att jag inte kan hålla på och lyfta och bära honom..

Han gillar att se på dom små kläderna jag köpt som ännu ligger otvättade i en låda men måste väl börja fixa med sånt snart, man är inte riktigt lika ivrig den här gången som man var med Alwin, då hade jag nog redan bäddat sängen vid den här tiden, tvättat alla kläder och vikt in i byrån m.m :) Nu har man inte riktigt den tiden och orken och tiden har gått så himla fort så man knappt hunnit med..
Måste ta och röja upp i gästrummet/blivande barnrummet och rensa ur byrån där inne på all skrot så vi har någonstans att sätta dom små kläderna sen ska även det målas, tapetseras och läggas nytt golv där inne för det ser förjävligt ut!!
Så om någon är sugen får ni gärna komma och hjälpa och röja och fixa ;)

En sak jag där emot gruvar mig lite över är att Alwin ska känna sig bortglömd när det helt plötsligt kommer en bebis som oxå behöver våran uppmärksamhet och han är van att få all den själv..
Att han ska bli svartsjuk och dum med den lill*
Är ju väldigt viktigt att man verkligen försöker ge honom så mkt tid som möjligt ändå och visa att vi älskar och bryr oss om honom precis lika mkt ändå.. Att han får egentid med oss osv..
Jag hoppas att det kan vara en fördel att han är så pass "stor" och förstående som han är för att undvika sånt..
Och såklart att han får vara hemma med oss andra den första tiden!!








Kommentarer
Grannen :)

Är en naturlig reaktion att fundera hur livet med två barn Ah. Det kommer säkert gå jätte bra, det som är positivt i början är att bebis sover så mkt så man har tid med den större och vänja den, sen brukar det underlätta om det äldre barnet får vara delaktig i bebis :) sen om det blir avundsjuka är det bara hantera då, men tror inte det blir några problem :)

2011-10-22 @ 10:44:13
URL: http://theresan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0