Sjukintyg??





Just nu är jag målligt less och irriterad på alla jävla sommarvikarier och folk som inte sköter sitt jobb så som man ska utan sjukanmäler sig i tid och otid så alla andra drabbas av det!!
Visst jag har varit borta från jobbet en hel massa då jag hade problem med magen men efter att jag tagit bort blindtarmen så har jag knappt varit sjuk från jobbet och dom gångernaj ag har det kan jag nog räkna på en hand!!
Men att sjukanmäla sig bara för att man inte orkar upp på morronen, vill göra andra saker som är roligare än att jobba och såna saker gör mig så jälva arg för man sätter ju sina arbetskamrater i klistret!! Dom kanske hade planerat in något på sin lediga dag men måste ist fara och jobba, eller måst och måst men det är väl klart man ställer upp om det krisar!!

Eftersom att det varit så många som sjukanmält sig hit och dit under juni månad så har nu socialförvaltningen beslutat att man måste ha sjukintyg då man är hemma!! Vilket nu känns hur jälva surt som helst!!
Jag måste alltså först och främst ringa VC för att dom sen ska ringa upp (sitter och väntar på det nu) och sen om jag har riktigt otur så måste jag även fara dit för att träffa en läkare och få ett intyg!! Alltså om man nu är jätte dålig så kan det ju bli ganska svårt att orka pallra sig dit!!
Som nu när jag har så farbannat ont i käften så det bara pulserar och även gör så att huvudet spränger så måste jag sätta mig på cykeln och cykla dit i olidlig värme för ett jävla sjukintyg!!

Dom som nu ställt till med detta får ju även svårare att sjukanmäla sig bara för att vilket iofs är bra men det drabbar ju även alla andra!! Åhh jag bitter jag är!!


Kommentarer
Ida

Men FY vad dålig stil. Sånt är ju fan inte acceptabelt, trist :(

Jävligt tråkigt också att det dessutom går ut över oskydliga, som du, som måste cykla med världens tandvärk i värmen.. USCH! Förstår om du är irriterad..

2010-07-07 @ 20:42:57
URL: http://storasysteryster.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0