Andra dagen hemma







Idag har vi varit på kontroll med lill gossen eftersom att vi fick åka hem så tidigt så fick vi fara och kolla så allt var bra med honom och även göra PKU-testet annars brukar dom ju göra det på bb.. Jag var lite orolig när dom skulle sticka honom, är ju inte direkt själv något fan av nålar så jag tyckte så synd om honom men han var så himla duktig och gav inte ens ifrån sig ett ynka litet ljud :) Tur var ju det annars hade mamma fått ont i hjärtat!!

Det var hela -20 grader när vi skulle gå dit så då fick vi passa på att prova overallen som vi köpte åt honom igår och den var helt perfekt :) En del stor men det är ju bara bra så han kan ha kläder under och har något att växa i.. Han mös då på för fullt och somnade direkt vi klätt honom :)

Natten till igår gick nog alldelens för bra för att det skulle gå lika bra inatt.. Vart inte så mkt sömn för gossen har varit ledsen och skrikit en del men som tur var så gav det med sig efter ett ganska bra tag så vi fick sova någon timme iaf.. Mjölken har ju inte riktigt hunnit rinna till så det har varit som att han inte blivit riktigt mätt därav gråten.. Hon som gjorde kontrollen kollade iaf  när jag ammade honom så att han hade rätt grepp och att han svalde som han ska och det tyckte hon han gjorde.. Men hon sa att jag inte skulle amma mer äm 15min på varje bröst och om han inte verkar bli nöjd av maten han får så ska vi ge 20-30 ersättning ikväll.. Men nyss när han åt så fick han iaf äta 20min på varje och då blev han då nöjd och somnade gott mitt i maten så nu ligger han i sin vagga och sussar så sött :)

Men jag säger då det, det är fan inte skönt att amma såhär i början men man måste ju ge det några dagar så det får härda och jag hoppas att det gör det snart!! :)

Nu ska jag ta och sätta in lite bilder från kameran och telefonen så ni får se om en stund :)


Kommentarer
susanne

Grattis till lill killen,vad roligt.. Vad söt han är.. Kram

2009-01-15 @ 16:56:25
Sanna

nä, det gör jääävligt ont i början!! jag blev sårig och allt... AJAJ. men det blev ju, som tur var, bättre :)

2009-01-15 @ 19:10:41
URL: http://sannabertils.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0