Nyår




Var ledig hela dagen så mamma kom förbi då hon slutat jobbet så passade jag på att åka till gymmet - blev ett pass med axlar, bröst, triceps och ben och det känns endel i benen nu!!
När jag tränat klart svängde jag förbi hemma hos mamna och hämtade mat som vi åt till lunch innan hon åkte hem och då hoppade Alma i säng för vila och jag och Alwin intog soffan för barntv och vila - hade knappt sovit under natten så behövde vila så man skulle orka med kvällen :-)


När Jocke kom hem från jobbet blev de avbyte i soffan, han skulle se hockey och jag, barnen och Milly klädde på oss och tog en prommis till gammelmormor för att låna en duk - snorhalt var det under snön som kommit så den lilla biten tog lite längre än vanligt..
Väl hemma var de bara sätta igång att duka, fixa mat, oss själva osv innan våra gäster kom..






Jag är ju inte alls speciellt bra på detta med fina dukningar osv men blev ändå rätt nöjd :-)
Nu vill jag köpa nytt porslin så man har om vi är fler än 6st då vi har två olika serviser så man kan duka lite finare så det ska fixas framöver!!

Maten blev riktigt god och alla var nöjda och glada :-P Barnen lekte och vi vuxna surrade på..
Anna-Lena hade gjort coleslaw till maten och även efterrätten som var frusen cheesecake, typ glass med hallon till - den var grymt god!!


Före 22 var det godnatt för våran lilla donna och pojkarna höll sig vaken utan problem :-) När tolvslaget närmade sig började vi klä oss och gick ut, Milly stannade inne och för säkerhetsskull fick hon vara i sin kära bur - hon brydde sig inte om smällarna förra året och var lila brydd även detta år - så skönt!!
Var självklart in flera ggr och kollade henne men hon sov gott där hon låg <3









Vi släppte upp två lyktor, smällde några raketer och barnen fick tomtebloss och självklart firade vi in 2014 med bubbel och pussar <3




Fick ett jättefint tennarmband av Anna-Lena som hon gjort :-D


Det blev en riktigt trevlig kväll, lagomt med "fest" något glas sådär då barnen var med och så kul att vi kunde göra det tillsammans så man inte bara satt hemma själva och ugglade!'

Nu ser vi framemot ett nytt år med nys möjligheter!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0