Operationsdagen




Så var dagen kommen!!
Vi åkte till Sunderbyn vid 8.40 typ, Vi hade tur som fick ändrat tiden från 7.20 till 10 så vi slapp stiga upp före kråkorna och nog var vi nog trötta förde när väckaren ringde!!

När vi anmält oss och Alwin fått emlaplåster på händerna fick vi sitta i ett vilorum för barn där det fanns leksaker, tv osv..
Efter en stund kom läkaren in och informerade om hur allt skulle gå till och frågade även om tillstånd att "putsa" till halsmandlarna ifall dom skulle vara stora..

Alwin fick byta om till sjukhuskläder och jag fick dra på mig en snygg sjukhusutstyrsel då jag skulle följa med honom till op.
Sen fick vi vänta lite till, en sköterska kom in med medicin som han skulle ta och sen vänta lite till..

Just baki 12 tror jag fick vi gå bort till uppvaket för barn där Alwin såg på film, blev sur över hörlurarna som inte satt bra, sur på armbandet som inte var skönt, han ville ta av sig sjukhuskläderna och så var han hungrig och hade ont i magen - stackars liten <3

Tillslut fick vi gå mot op-salen, då fick han åka dit på en säng, väl framme fick jag lyfta av honom från den och sen var det bara mamma som gällde.
Det låg en liten nalle nedbäddad på britsen och väntade på honom som han höll och gosade med.

Dom tyckte det kändes dumt att börja sätta nål osv då han inte riktigt ville vara med längre så det bestämdes att han skulle sövas i min famn med masken.
Det gick bra till en början men när han började bli lullig ville han ta bort den och här började den riktigt jobbiga biten som jag hade gruvat mig för!!!
Jag gick hålla fast, krama och lugna medan han var så ledsen och försökte slita lös masken fast egentligen tror jag inte han märkte det.. Läkaren eller vem det nu var höll oxå i honom, dom höll bort händerna och fast masken.
De sa att det skulle ta 10-15sek så sover han men det kändes som en evighet och tårarna gick inte att hålla tillbaka..
När han tillslut somnat in lyfte dom över honom på britsen och en sköterska följde mig tillbaka till vilorummet där Jocke väntade..

Efter ca45min blev vi hämtade till uppvaket där han sov gott. Han hade fått lite morfin då han hade varit påväg upp från sängen påväg från op:n..
Det var inte mkt morfin han fått så det släppte rätt fort och sen sov han ca1timme till innan vi började väcka honom.
Rätt nöjd och lite svammlig var han men han hade inte ont vilket var skönt.

Han fick glass och sen rullade vi till vilorummet igen där han fick festis och macka och så fick han öppna en present Vi hade med innan vi sen böt om och åkte hemåt.

Långt inlägg från mobilen så det är säkert några stavfel..
Här kommer bilder



























Kommentarer
Ida

Åhh! Fick gråta lite när jag läste. Vad söt han var på bilden när han sover med vovven <3

2013-12-20 @ 21:16:48
URL: http://storasysteryster.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0