Måndag

Varit en vecka med lite sömn nu men de sista nätterna har ändå varit hyffsat plus att inatt har jag sovit som en klubbad säl då jag tog nå dundertabletter igår för att kunna sova då jag hade så jukt ont i skuldran-axeln-armen-nacken.. Gumman har vaknat tusen ggr/natt och varit ledsen så jag tänkte första natten att hon hade ont någonstans, typ i munnen men icket, sen trodde jag de var för att hon var snorig och det blev svårt att andas med tutten i munnen men näe - jag tror snarare att hon drömmer och vaknar och får vara ledsen.. Sen att vi alltid har kolsvart i sovrummet gör nog inte saken bättre så de tre sista nätterna har vi haft tänt nattlampan och då har hon inte varit lika ledsen.. Peppar peppar.. Svårt att veta vad det är iaf då hon inte kan berätta :/ Vaknade iaf upp i lördags med en hemsk smärta kring ena skuldran som sen gjort ont som överallt på vänster sida.. På morgonen och kvällen har det varit värst och igår hade jag så ont så fy fan!! I morse var jag som en stelget och kunde knappt vrida huvudet eller lyfta armen utan att det ilande som fan!! Ringde Micke Sandberg men var såklart ute försent så telefontiden var redan slut men pratade in ett meddelande.. Vid 10tiden hade dom ännu inte ringt och jag höll på avlida så jag åkte dit och hade sån tur så jag fick komma in på en gång fast dom var fullbokade.. Domen blev, en låsning i bröstryggen och en nackkota så jag fick först ligga med magnetplattor innan han mjukade upp och bröt till lite sen var det dax för kotpistolen som han sköt med i revbenen och sen masserade lite mer kring nacken och sen var jag som ny!! Gud så skönt att kunna röra sig utan att bara vilja dö!! Sen har jag joxat på här hemma, satt upp rullgardinen, gardinstång och gardin och satt in en matta i Almas rum.. Hittar ingen matta som fyller mina kriterier så den som är nu får duga tills jag hittar den rätta ;) Tänkte att vi skulle få byggt ihop hyllan hennes idag men den blir tydligen så ivägen då taklisterna ska upp till helgen - suck!! Nå tänker hur som helst inte flytta henne till eget rum så länge hon vaknar 1000ggr/natt då får man ju springa ihjäl sig.. Eller så sover hon 1000ggr bättre i eget rum?? Har varit med gossen på kalas när J kom hem från jobbet och sen har vi plockat fram lite julpynt men de mesta är ju bara skit!! En julstjärna hade spruckit så får se om jag provar laga den eller köper ny?? Och en annan hade blivit så ful så den ska då bytas ut.. Tror jag vet vad jag ska köpa men får se vad det blir :) En ny julgran ska vi iaf köpa då den vi har är rätt så liten och så vill jag ha en vit, det passar sig mkt bättre här hos oss ;) Skulle behöva fara och inhandla lite julgrejor så blire nog perfa :) Nu ska jag häva mig i säng, imorron ska jag på gymmet på genomgång så jag kan köra igång med dom nya maskinerna sen är det dax att lämna tillbaka EKG apparaten och träffa lä'karen för lite snack, UL och så vet jag inte om dom skulle in och kolla hjärtat oxå.. Hoff!! Nå de går nog bra..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0