Bandy - Spöke - Frisören - Inlåst!!

Helgen är över och i helgen har jag och barnen varit själv då Jocke varit iväg på årets första bandyresa och kom hem i morse med två förluster i bagaget.. Jag hoppas de går bättre för dom i fortsättningen annars blir de en trist och jobbig säsong!! Alwin har iaf hunnit "spöka" ut sig lite och varit till mormor, gammelmormor, Patrik, farmor och farfar och gammelfarmor och gjort bus eller godis så han hare fått sig - godis, pengar, mandariner, glass, festis, spell m.m Inte illa ;) Idag har jag varit med barnen till Effekt hårstudio så Jennie fått klippa dom så nu är dom så snygga så :) Alwin vägrade låta mig klippa honom när jag skulle göra de förra veckan så då fick Jennie fixa.. Efter besöket där gick vi till bilen, jag satte in och spände fast Alma och satte in skötväskan å golvet framför henne som alltid, stänger dörren och går till bagaget för att lyfta in vagnen men bilen är LÅST!!! Nyckeln ligger i skötväskan - PANIK!! Jag tog mig i kragen rätt fort och insåg att det inte är något att stressa upp sig över då hon satt där lika nöjd som vanligt - lilla hjärtat.. Ringde mamma och bad henne åka till oss snabbt och hämta extranyckeln.. Tur i oturen att vi bara var i Kalix annars hade vi måste klirra en ruta alltså!! Helst sjukt att den låser sig så fort alltså!! Jag brukar bara hinna sätta i och spänna fast Alma och när sen Alwin ska in så är bilen låst..Brukar dock alltid ha nyckeln i jackfickan så de brukar inte vara några problem men alltså måste kolla upp om de verkligen ska vara så för Jockes bil gör då inte så och de är ju en likadan!!?
Nå nu ska jag hoppa i träningskläderna och dra till gymmet - var inte alls sugen idag som alltid då man inte varit på ett tag men de är tur jag har Therese som drar med mig!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0