Model lab




I lördags var jag och mina systrar och fotade oss för Model lab/modell för en dag..
Dom ringde mig förra gången dom skulle hit men då tackade jag nej då jag redan gjort de där men sen sa mamma att hon tyckte vi skulle fara och fota oss alla tre tillsammans så nu gjorde vi de..
Vi fotade oss tillsammans och sen fotade Lovisa sig själv..

Precis som förra gången blev jag inte speciellt nöjd över sminkningen så jag hade med mig eget smink som tur var!!
För det första så såg jag ut som ett lik i fejjan då hon var klar - jag är visserligen blek men sådär jävla vit är jag då absolut inte!! Mascaran var hon även snål med fast jag sa att jag ville ha mkt!! Det var inte ens målat på alla fransar.. Och sen ögonbrynen såg ju ut som jag vet inte vad..
Ögonskuggan var alltså det enda jag tyckte blev bra så det var bara att pallra sig till toan och fixa till det hela..

Han som fotade var inte heller speciellt bra!!
Bara en sån sak som att säga om det tex faller en skugga i fejjan på någon så man kan fixa till det gjorde han inte eller om man hade hår i ansiktet eller något, han gjorde även vissa bilder svartvita som jag oxå tycker är så himla trist för man kan ju inte göra en svartvit bild till färg om man skulle vilja men en färgbild går ju att göra svartvit i efterhand.. Vissa svartvita bilder blev faktiskt fina men som sagt, dom går ju inte att göra till färg!!.. Såna småsaker som fotografen ser men inte vi som blir fotade förrän man ser fotona..
Bilden som vi valde var en som vi alla blev nöjd med och som var ljus och fin MEN..




Dom hade bara svarta bakgrunder och svarta golv så på den här bilden låg vi på en fårfäll och jag hade en helsvart tröja men ligger lite väl långt ner på fällen så man ser det svarta golvet vilket gär att jag ser ut att vara hur bred som helst!! Han hade alltså kunnat säga om de och bett oss flytta så alla låg mer på fällen!!
Nåja inte mkt att göra åt..
Annars tycker jag faktiskt bilden blev bra ;)





Kommentarer
Theresan

Du har fått ett blogg award av mig ;)

2012-03-05 @ 19:09:18
URL: http://theresan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0