5e dagen nu





Igår kände jag mig någorlunda Ok under dagen men såklart vakna jag inatt vid 3 tider av världens hostattack och när jag gick upp börja jag skaka som ett asplöv - så var febern tillbaka!!
Jag tar Bisolvon på dagarna mot hostan och till natten tar jag Bisolvon och Cocilliana men vissa nätter, som inatt tex får jag gå upp en extra gång och ta mer..
Så när man lägger sig i sängen får man ligga med täcket uppdraget till hakan så man inte blir kall kring halsen så man slipper hosta..
Har börjat hosta upp slemm och blod så man kan nog säga att jag hostat sönder slemmhinnorna i min stackars hals..

Sen jag steg upp har jag iaf känt mig rätt så pigg så jag tog tillfället i akt och slog igång en tvättmaskin, tömde diskmaskinen och laddade om den för att köra den, fixade mig frulle som inte smakade nå och röjde undan på köksbänken och så har jag hängt tvätten då den var klar..
Svettas som en gris gör jag till och från och ändå har jag inte tagit någon tablett sen inatt så den har då slutat verka för länge sen.. Skumt!!
Jocke är på Vc och kollar upp sin hals som han har så ont i, om han har halsfluss kanske jag oxå blir behandlad mot de så kanske vi blir friska nån gång - pratade med dskt sköterskan tidigare om de..


Kan då säga att så dålig som jag varit dom här dagarna var de länge sen jag var!!
Tror inte jag varit så dålig sen jag hade körtelfeber fast de var ju iofs 100 resor värre men ändå!!
Nu vill jag bara bli frisk!!

Vi missa babymassagen idag och mamma/bebisfikat imorron pga den här jävla sjukan!!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0