Lördagen





Dagens planer var att
*Spackla och slipa klart i garaget inför målning (Tycker de är lite onödigt men Jocke vill visst snygga till där ;) )
*Skrapa och måla ute
*Hämta gräsklippare och klippa gräset
*Tvätta och hänga tvätt ute i finvädret
*Promenera

Men imorse blev jag väckt av telefonen som ringde halv elva då mamma skulle höra om jag skulle med till Happis, frågade gossen om han ville fara vilket han såklart ville så vi åt frulle och gjorde oss klara sen kom syster och flickorna hit medan vi väntade på mamma och Lovisa innan vi åkte iväg..
Hann med Ikea, Max, Lakkapää (stavning?), Tex och Rusta och nog sprättade jag en del spengar men köpte bara bra att ha saker :)
Äntligen hittade vi oss en gunga som vi letat länge efter till Alwin!!
Köpte även färg till garaget och Almas rum samt spackel så när garaget är klart drar vi igång med gumman rum - åhh, så kul att få inreda ett barnrum!! ;) Har planerat i huvudet hur det ska se ut och tapeter har jag redan bestämt om de nu inte hunnit komma nå annat sngyggt ;)

Nå gräsklippare fick vi levererat av farmor och farfar så Jocke har klippt gräset och jag drog igång en maskin med tvätt innan vi åkte som Jocke sen hängt samt tvättat en till och hängt - man måste ju passa på då de är finväder så man kan hänga ute :)
Promenera tänkte jag göra när jag kom hem men har haft sån jävla huvudvärk så usch!!
Måste verkligen ta mig i kragen nu både med motion/träning och maten - har blivit alldeles för mkt onyttigheter och för lite träning.. Vill spinna men har så svårt att få det att passa ihop med jobbet - Fan!!





Imorron är de söndag och jag vill bara gråta då jag tänker på att jag måste jobba på måndag igen - känns som att man inte hinner hälften av allt man vill när man är ledig och jag vill göra så mkt men tiden finns inte!!
Tänk vad skönt om man skulle jobba typ 8-14 måndag till fredag då skulle man nog hinna massor ;)
Ne men jag tror nog aldrig man kommer känna att man hinner allt man vill så de är bara gilla läget..

Underbaraste finaste kottarna ♥♥



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0