Regnet bara öser ner!!

 
 
 
 
Precis som alla andra tänker jag klaga på vädret!!
Var ju så fint från morron så vi har varit ute och fixat på gården, jag har klippt gräset i omgångar då de först började spruta ut olja då någon glömt att skruva igen ordentligt så då hjälptes jag och "farmor" åt och fixa med nätet över jordgubbsplantorna så inte fåglarna kommer åt våra gubbar och sen har det kommit två regnskurar - den andra varar ännu så vi är alla inne då himlen bokstavligt talat ÖPPNADE sig!!
De liksom bara vräkte ner regn som for överallt så var bara skynda in med allt som inte skall bli blött och där i all hast skulle jag släppa ut fetaste bromsen som var i ett fönster så öppnade det men de blåste åt helvete och smällde rakt in i en lykta på väggen ute - KRASCH!! Lyktan gick sönder, tur i oturen säger jag för hellre har jag den trasig än fönstret!!
Bara till att sopa upp allt glas osv sen när de slutat regna..
 
Har ute två maskiner på tvätt på torkvindan som nu är dyngsurt - inte en chans att man skulle hunnit få in de före de var dyngblött igen!!
Bara ta in och tvätta om sen då..
 
Jocke håller på och gräva upp matjord, plasta, packa sand osv så vi kan sätta plattorna på plats där grillplatsen ska vara :) Sen hoppas jag att vi får upp något slags vindskydd där så blir de nog skitbra!!
 
Well, har ena kortsidan kvar att klippa men får se om de blir idag för nu lär de väl inte hinna torka upp nå efter den här skuren.. Annars får de bli imorron..
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0