Fullt upp






Har inte haft ork till att skriva något nå på några dagar, när jag suttit vid datorn så har jag varit så trött så jag har inte orkat skriva.. Det här har vi pysslat med iaf

I måndags började vi dagen med besök av Ida innan vi sen åkte till Bvc för kontroll av båda barnen - Alma hade gått upp 500g så nu är hon uppe i sin födelsevikt igen 3830g och var 53cm lång, så skönt att hon gått upp så man inte behöver oroa sig om hon får i sig nog med mat!! Hon kräks en hel del så de kan ju oxå göra att dom inte går upp men hon verkar ju få i sig ordentligt iaf..  Alwin vägde 15kg och var 96cm lång - han följer sin kurva fint!! Sen hem och förbereda oss för kalas för Alwin - hade egentligen velat att skulle få ha barnkalas för sina kompisar iår men eftersom vi nu har en färsk liten bebis och ganska fullt upp med att komma in i allt så får det bli nästa år ist.. Så det blev kalas för vänner och familj och Alwin var då så nöjd så!! Han blev så nöjd och glad över alla presenter!! :D

Igår tänkte jag att vi skulle åka till Luleå som jag nu tänkt länge men Jocke har inte riktigt varit med på noterna - vi ska kolla på nån bil och handla kläder till barnen, främst till Alma.. Men vi for på bilaffärerna här och kollade utan att hitta någon.. Sen åkte vi till Jockes jobb och hälsade på och innan vi åkte hem var vi förbi några affärer och sen blev vi bjudna på köttsoppa hos Jockes mormor och morfar - vi tog en promenad dit med Alma i vagnen och Alwin på boben :) Sen hade Jocke träning så jag prommade själv hem med barnen vilket gick fin fint och när vi kom hem blev de kvällsmat och sängen för gossen - första kvällen jag varit helt själv med båda barnen när han ska läggas men även de gick fint..

Idag har vi bara varit hemma, Jocke och hans pappa har burit ut massa virke osv från gillestugan som sen körts till byn då vi inte har någonstans att förvara sånt här - Alwin följde med farfar till byn ett par timmar innan han sen kom hem igen då han skulle få främmande av Jimmy och Anna som inte kunde komma i måndags på hans kalas.. Jag har plockat undan lite och så har Ida även varit här och umgåts och fotat barnen :)




Nu ska jag ta och byta bölja och ta på pyjamasen på lillan och lägga henne för hon har somnat på soffan , hon brukar oftast vara vaken på kvällen tills nästa mål mat men inte idag så har inte hunnit få på henne pyjamasen än ;)



Bilder kommer när jag hittat sladden till kameran som än en gång är på vift någonstans!!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0