Julen




Bättre sent än aldrig, eller hur var det??
Tänkte iaf skriva lite om våran jul :)


Klapparna under granen kvällen föra Julafton, det kom en del till när våra gäster kom :)


Julen har vi spenderat HEMMA, gud så skönt det är att slippa åka runt till andra, även om det bara handlar om att åka till ett ställe what so ever så känns det mkt bättre att vara hemma och att dom som vill fira med oss kommer hit.. Det är ju trots allt Alwin som får flest julklappar så då är det ju enklast vara hemma ;)
Vi var 8 stycken, jag, Jocke, Alwin, Jockes föräldrar och två bröder och Jockes farmor :)


Öppnar klapparna från julstrumpan och där i var...

En liten Rorribil, Cars beans och Smurfarna på dvd :)


Så det årliga julbadet ;)

På julaftonsmorron kom Alwin in till oss redan 6.20 och var helt lyrisk över att det var massa julklappar under granen ;) Han hade nog inte riktigt ro att sova då han väntade på Tomten och få öppna paket men jag sa att det var natt så han la sig mellan oss där han somnade om och vi sov till halv 9..
Då klev grabbarna upp och gick för att kolla om Tomten lämnat några klappar i julstrumpan ute på bron och mkt riktigt, där i låg det 3 små paket :)













Gästerna kom krin 15 tiden då sågs det på Kalle medan maten fixades..
Vi åt god mat, julgodis, inväntade Tomten, öppnade paket och Alwin fick en hel massa som vanligt ;)
Åt malta till efterrätt och bara hade det gott :)
Inget stress eller så..
En lugn och skön afton med andra ord!!






Lite skeptisk var han allt men..


En kram fick Tomten iaf :)


När gästerna åkt hem och vi hade plockat undan allt så blev det sängen, jag var helt färdig och sov såå bra hela natten, endast en gång behövde jag gå upp och pinka..



En Cars laptop var typ det enda Alwin önskat sig när man frågat honom så det fick han och det var nog den bästa julklappen ;)


Juldagen kom syster med familj hit och även mamma och lillasyster som firat julafton i Smedsbyn så vi öppnade paket och åt jullunch innan dom sen styrde vidare :)

Det är ju en jäkla tur att man inte ätit något julbord innan julafton för när vi hade ätit på julafton och lunchen på juldagen så var jag less!! Till middag på juldagen åt grabbarna julmat medan jag gjorde mig sallad och gott var de ;)











Har tagit flera dagar att få in bilderna men nu så..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0