Nu är vi less




Fan så less jag är på snön nu alltså!!
Ska det aldrig sluta??
Jaa, jag får faktiskt gnälla för jag hade gärna nöjd mig med lite snö bara så man kan åka pulka m.m men nu har det kommit alldelens för mkt!!
Som vanligt har det kräksnöat i helgen då Jocke varit på bandyresa - det slår ALDRIG fel!!

I lördags när vi var till Luleå så blåste det en hel del men snöade gjorde de inte som tur var - vi gick på stan innan vi for till moster och hälsade på och efter de till Bengtsson där vi blev bjudna på middag :) Göttans!!
När vi sen åkte hem blåste det ganska rejält och snön yrde ordentligt på sina ställen men de gick ändå bra att köra.. När vi kom på Jämtöfjärden där de är helt öppet blåste de så man inte såg ett skit och vägen hade drivit igen så det var bara att smyga fram för att överhuvudtaget kunna styra eller se vart man körde..
När vi kom till Töre så öste snön ner så då såg man inte heller ett jävla skit men vi tog oss hem iaf..
Tur man är rutinerad ;)


Köpte superfina kläder till barnen i Luleå ;)

Jumpsuit 199:- Kappahl (köpte mormor till lillan)
Rutig body 79.50:- Kappahl
Rosarandig dregglis 39.50:- Kappahl
Klänning 129:- Åhlens
Barbapappamössa 49:- Åhlens
Barbapappadregglis 39:- Åhlens


Dom hade även Barbapappa byxor, bodys, klänning i samma randiga färger som jag så gärna ville köpa men jag blev snål :/ Så om någon känner för att vara generös med lillan så vill hon gärna ha av dom ;) Dom finns alltså på Åhlens och har samma randiga färger som mössan och dregglisen ;)

Jumpsuit 299:- Kappahl

Jacka 249:- Kappahl

Jag skulle kunna köpa hur mkt kläder som helst till dom då det finns så mkt fint men det ska ju hinnas avnändas oxå..


På söndag skottade vi snö här ute, de måste ha kommit typ 3dm och jobbigt var de!!
Man är ju inte van att skotta när man knappt gjort de under hela vintern men ibland så måste man ju annars hade vi varit totalt insnöade!! Ringde Jockes pappa och beställde skottning nån dag när han skulle nå mot Kalix med traktorn då backarna blivit så höga så man knappt orkade upp med snöräven..
Igår var det bara till att skotta igen för att ta oss ut från garaget när vi skulle och hämta Jocke på jobbet och då hade de då kommit 2dm till och de var riktigt soligt och varmt så snön vägde en del!!
När vi hade hämtat hem honom for jag till Hudverket på massage vilket behövdes då jag inte varit på massage sen jag blev gravid och när jag kom hem hade farfar varit här och kotta bort all snö så nu kan man ju helst röra sig lite mer ute på gården :) Skönt!!




Kommentarer
Ida

Fina kläder! Funkar datorn nu?

2012-02-21 @ 23:11:34
URL: http://storasysteryster.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0