Helgen




Helgen har som vanligt rusat förbi i rasande fart!!
Den började på sämsta tänkbara sätt för en familj här i närheten av oss då deras hus brann upp..
Usch så hemskt se ett hus brinna upp sådär!!
Tänk alla saker och minnen man har i sitt hem och att se allt brinna upp till ingenting.. Fy!!
Annars slöade vi bara på, hade främmande och gjorde god mat under fredagskvällen..


Då vi varit krassliga förra veckan och det varit så förbannat kallt så har vi hållt oss inne och är man 3år så får man väldigt mkt spring i bena om man inte får vara ute och leka av sig lite så på lördag åkte Alwin till byn där han skulle fara och leka och springa i gympasalen med farmor och farfar och han bestämde sig även för att sova över där då blev det bara jag, Jocke och Amlisen hemma..
Vi skulle egentligen till Smedsbyn för att fira min syster som fyllt år på tisdagen men då det var så kallt slutade vi ut de.. Men det hela slutade med att jag och Alma följde med mamma och Lovisa dit iaf då Jocke satt och såg bandy och sen skulle iväg på lagfest.. Tog med filtar så hon var ordentligt nerbäddad i babyskyddet för att slippa kylan!!
När vi sen kom till Kalix igen for vi till mamma och åt middag och var inte hemma förrän vid tio då jag gjorde gumman nattklar och så fick hon mat innan vi somnade gott och sov till halv 7 då det var dax för mat igen och sen sova till halv 10 - vilken lyx ;)


Igår var en riktig slödag då vi gick i morronrock halva dagen och jag gick då i pyjamasbyxorna ända till i morse då jag hoppade i duschen ;)
Hade lite främmande av Fredde, Lisa och Lily och Terror :)
Så var ju även farmor och farfar förbi en sväng när dom skjutade hem gossen..
Vi passade även på att frosta ur frysboxen men det krävdes inte så mkt anstränging förde..
En skön slapparsöndag med lite besök..
Precis som förra söndagen så avslutade vi med att sova till Wallander ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0