Skidor - 3 månaders kontroll








Igår när vi for till Luleå såg jag att det fanns skidspår här ute på Näsbyängarna så jag sa åt gossen att vi skulle fara dit och åka någon dag.. Min tanke var att även jag skulle kunna åka med honom men mina planer gick i stöpet när jag inte hitta mina pjäxor.. Min lillasyster har haft lånat dom och stavarna och dom hittade jag i mammas garage men inte pjäxorna så nu hoppas jag T hittar dom, om jag nu alls kan ha dom då jag inte använt dom på massor mer år..?
Vi var iaf dit en sväng idag men han åkte inte så länge då de mitt i allt började blåsa som fan och snöa så då ville han inte åka mer men vi får gå dit mera :)

Gick hem och matade gumman och åt lite mellis innan vi åkyte till bvc för kontroll av lillan och vaccin..
Jag har grinat varje gång Alwin fått vaccin så jag hade bokat tid på eftermiddagen så Jocke skulle kunna fara men då jobbar han heltid nu så jag fick snällt åka själv..
Vid 3månaders ålder (på onsdag) levererade hon 6420g och 61cm - stora tjejen ;)
Vaccinet då, Alwin höll på att köra med en bil där men när de var dax för sprutorna var han ju tvungen att kolla så jag försökte koncentrera mig på honom och titta och prata med honom och det funkade - jag höll mig från att börja böla!! Han kommer alltså få fortsätta komma med om jag måste fara själv nån mer gång :)
Gumman var iaf jätteduktig och grät bara till en liten stund med båda sprutorna, lite mer efter andra men inte alls så jättefarligt..

När vi kom hem var jag dötrött och hade ont i huvudet så hade tänkt vila på soffan och sen ta mig iväg på någon slags träning men så blev de inte då jag inte blivit nå piggare alls, bara jag inte blir sjuk nu igen!!
Nå imorron när gossen är lämnad på dagis blir de prommis eller kanske gymmet - undra om man får ta med sig barn dit?? Alltså man får ju ta med sig dom för de finns en lekhörna med tv så dom kan se film och så men nu är ju Alma alldelens för liten för de så hon måste ju följa med in på gymmet i vagnen eller babyskyddet..
Messade just med mamma och hon börjar inte jobba förrän 16 så då får gumman vara där under tiden :)







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0