Men JAG tycker...




Nu är det bara 2veckor kvar tills jag börjar jobba!! Snälla stanna tiden för veckorna bara rusar iväg och jag vill ju vara med min bebis!! Förhoppningsvis rullar veckorna på i lika snabb takt fast jag jobbar och då kommer 2månader gå fort så är jag ledig igen - först semester sen fp!! Den här sommaren vill jag göra så mkt som möjligt med barnen, åka iväg och se och uppleva saker, njuta av sommaren och bara ha det bra!!

Jag gick på Hp den 14e november så när jag börjar jobba har jag nästan varit hemma ett halvår - dock bara 4månader med min lilla sessa..
Det ska faktiskt bli skönt att komma tillbaka till jobbet att få släppa alla hemmasysslor några timmar osv..
Jag tror faktiskt jag behöver de då jag stressar upp mig över att hinna fixa och göra allt här hemma..

Hur som haver så har ju folk åsikter om det mesta, vi tycker alla olika och lever på olika sätt så därför så är det folk som har åsikter om att man går ut och jobbar så "tidigt"..?
Varför är det så konstigt?
Vi lever ju faktiskt på 2000talet så det är ju lika självklart att pappan är hemma som att mamman är det!!
Ammar man inte barnet som i mitt fall så ser jag inga hinder till att jobba..
Dessutom så tycker jag att Jocke oxå ska få vara hemma om han vill det, visst han hinner oxå vara hemma sen men varför just sen?? Han vill oxå få njuta av den riktiga bebistiden och få tid att vara med när hon är liten..

Endel tycker att det är tidigt att "lämna" barnet men de är ju inte så att jag lämnar henne med någon främling för hon har ju sin pappa som är med henne som är lika mycket förälder som jag..
Jag går ju bara till jobbet några timmar om dagen precis som Jocke gör annars..
Det finns även dom som kan tycka att "jag vågar inte ens lämna barnet med pappan än" - Varför inte??  Har man då gått och skaffat barn med någon man inte litar på kan ta hand om barnet precis lika bra som man själv?
Är inte de lite kränkade mot pappan!!

Även om vi nu ofta tar på oss det största ansvaret för barnet för att vi vill att saker och ting ska göras på vårat sätt och vi kanske är där och bryr oss när pappan ska göra något så tror jag absolut att dom fixar det precis lika bra som oss mammor fast kanske på sitt eget sätt..



Jag kan hålla med om att mamman känner barnet bäst till viss del, speciellt om man ammar kommer man ju nära barnet på ett helt annat sätt och om det alltid är mamman som sköter det mesta som har med barnet att göra.. Men jag tycker det blir vad man gör det till - oftast..

Hemma hos oss så har vi alltid försökt göra lika mycket båda två med båda barnen
Vi har turats om att mata, byta blöja, bada, natta, ta på kläder, underhålla, gå upp på natten/morronen, hjälpa med saker osv och det har funkat hur bra som helst.. Det har aldrig varit några problem för mig att fara iväg någonstans då dom faktiskt är van att Jocke oxå gör allt sånt som jag gör..


Detta är alltså vad JAG tycker och jag har full förståelse för att alla tycker olika och att många faktiskt inte har möjligthet att dela på föräldraledigheten pga att man ammar, eller att den ena föräldern tjänar mkt mer, den ena kanske är utan jobb osv..
Men jag tycker absolut att båda ska få vara hemma om man vill och har möjlighet till det!!





Kommentarer
Sandra

Men JAG håller med dig ;)

2012-04-18 @ 09:09:43
URL: http://sanbjo.bloggplatsen.se
Hanna

Och JAG håller också med dig! ;)

2012-04-18 @ 22:06:52
URL: http://wildbee.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0