Påskpynt





Jag och gumman gick på prommis imorse då vi hade lämnat gossen på dagis, gick ner på stan och sen strandpromenaden hem.. Såklart hade jag glömt bort att de är svinstora stenar där då dom håller på med nå jox så Alma höll nästan på att studsa ur vagnen men fortsatte ändå sova så gott och jag bröt halvt av mig fötterna så jag gick ut på isen ist och gick där - så skönt!!.. Sista gången jag går efter den där "vägen" innan den är asfalterad igen!
När vi kom hem forsatte gumman sova i vagnen och sov ända till halv ett innan hon vaknade och var hungrig - hon somnade vid 9 när vi gick hemifrån!!
Under tiden hon sov gjorde jag mig gröt och en latte som jag intog ute på bron i solen sen satt jag bara där och mös och läste lite i min nya Föräldrar och Barn tidning som kom med posten igår - gratis och allt! :)
Gick sen in och duschade av mig, slog igång tvätt och diskmaskin och plockade lite innan hon ville ha mat..



Har tvättat, vikt och hängt tvätt till och från hela dagen - mellan varven har vi mest tagit de lugnt, mamma har varit förbi, Alwin har duschat och efter de har vi pyntat påskriset som vi ställde på köksön och så har gumman fått bada..
Nu sover båda barnen och Jocke ser fotboll, gud så less all jäkla sport som ses varje dag så man aldrig kan se något annat!! Vi måste verkligen köpa en till tv och fixa oss ett till kort eller nå så man kan se på den oxå!!



Imorron då gossen är lämnad blir de prommis igen, måste passa på då han är på dagis då vi inte har någon syskonvagn :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0